Facility/Property management blog
5 takarítási trend 2023-ra
Egy-egy iparág kilátásai több tényezőtől is függenek, így a világgazdasági helyzettől, a technológiák fejlődésétől, a fogyasztói preferenciák változásától, valamint az új szabályozások és szabványok megjelenésétől. Nézzük meg, hogy a Kline & Company elemzése alapján mi várható 2023-ban a facility management egy részterületén, az intézményi takarításban!
A professzionális takarítóipar az elmúlt években folyamatosan növekszik, amit a takarítási szolgáltatások iránti növekvő kereslet, a higiénia és a fertőtlenítés iránti növekvő tudatosság, valamint az új tisztítási technológiák bevezetése vezérel. Ami 2023-at illeti, az 1959-ben alapított nemzetközi Kline & Company tanácsadó és piackutató cég ebben az évben megjelentetett egy angol nyelven letölthető jelentést arról, hogy idén mely területek alakítják az ipari és intézményi (I&I) tisztítóipart. Úgy véljük, a kereskedelmi ingatlanok tulajdonosai, property managerei, beszerzői napi munkájában is hasznos lehet ennek az 5 pontnak a megismerése, akár házon belül oldják meg a feladatokat, akár professzionális facility management szolgáltatókat bíznak meg velük:
1. A fogyasztók vásárlási szokásait megváltoztatja az infláció
A végfelhasználók többet fizetnek ugyanannyi tisztítószerért, mint egy-két évvel ezelőtt.
2. Egyre népszerűbbé válnak a munkaerő-takarékos termékek és eszközök
A cég legutóbbi felmérésében a megkérdezettek 57%-a értett egyet azzal, hogy a vállalatoknak most nehezebb munkavállalókat vonzani és megtartani, mint a járvány előtt.
3. A létesítmények a tisztítás hatékonyságának javítása érdekében az automatizált megoldások felé fordulnak
A Dolgok Internetét (IoT) arra használják, hogy nyomon kövessék a vegyszer- és vízhasználatot az adagolókban, megfigyeljék a kulcsfontosságú gépek, például a mosó- vagy mosogatógépek állapotát, vagy ellenőrizzék, mikor kell újratölteni a papír-/szappan-adagolókat a mosdókban.
4. A zöld tisztítás marad elől és középen a professzionális szegmensben
A végfelhasználókat a koncentráltabb formulák, a kevesebb illatanyagot és színezéket tartalmazó termékek, valamint az olyan áruk érdeklik, amelyek újrahasznosított tartalommal készülnek, vagy kevesebb műanyagot használnak a csomagolásukban.
5. A padlóburkolás változásai megváltoztatják a tisztítószerek iránti keresletet
A cég több mint 1000 végfelhasználó körében végzett felmérése szerint a megkérdezett 24%-a szándékozik változtatásokat végrehajtani a burkolatán a következő három évben.
A Cmmonline.com-nak a felmérésről beszámoló február 27-i cikke azt is kiemelte, hogy az infláció vállalkozásokra gyakorolt hatásáról kérdezett válaszadók több mint fele azt mondta, hogy az infláció negatív hatással volt vállalkozásukra, ami kevesebb munkaerő-felvételt, bevételkiesést és magasabb költségeket eredményezett. A jelentés előrevetíti az alacsonyabb árfekvésű, saját márkás tisztítószerek használatát, a ritkábban történő tisztítást, valamint a vásárlási csatornák, például a vásárlói klubok és a nagykereskedőktől történő közvetlen vásárlás elterjedését.
A padlóburkolattal kapcsolatos változást tervezők 70%-a rugalmas padlóra való átállásra számít, 54%-a kemény felületű padlóra, 41%-a pedig betonpadlóra tér át. Ezek a változások hatással lesznek a padlók ápolásához használt vegyszerekre és eszközökre is.
Természetesen nem ez az első eset, hogy a Kline & Company olyan tanulmányt tesz közzé, amelyek értékes betekintést nyújt az iparági trendekbe, lehetőségekbe és kihívásokba. Például 2021 novemberi elemzésük azzal a 6 takarítási trenddel foglalkozott, amelyet a COVID-19 világjárvány pörgetett fel:
1. Érintésmentes adagolók
2. UV-C fényű tisztítóeszközök
3. Elektrosztatikus tisztító spray-k
4. IoT szenzorok
5. Autonóm takarító robotok
6. Dilemma: kemikália vagy zöld?
Ez utóbbi mintha a folytatása lenne 2020 májusi, professzionális takarító végfelhasználók körében végzett, közel 1100 válaszadó részvételével végzett nagyszabású felmérésüknek, amelynek az eredményei azt mutatták, hogy a zöld/fenntartható tisztítószerek fontosak és megbecsültek ezen ügyfelek körében. 69%-uk véli úgy, hogy a zöld tisztítószerek ugyanolyanok vagy hatékonyabbak, mint a hagyományos tisztítószerek, s 48%-uk hajlandó is akár 20%-kal többet fizetni zöld tisztítószerekért.
2023-ban a professzionális takarítóipar bizonytalan kilátásokkal néz szembe a kihívásokkal teli gazdasági helyzet miatt. A Kline & Company előrejelzése talán segít a várható folyamatok felismerésében, és az azokhoz való alkalmazkodásban.
A címlapkép forrása: Pixabay.com
Közzététel: 2023. április 6.
A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA
A hét idézete: „Tanácskozzunk, fáradjunk s cselekedjünk, s csak ne kívánjuk még azt is, hogy a kormány érettünk szántson, vessen, s csűreinkbe takarítson is.” (Széchenyi István)
A hét blogbejegyzése: Fit-out napjainkban
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
24 órán belül visszajelzünk Önnek!