Facility/Property management blog

Ezen az oldalon minden héten az ingatlanok üzemeltetésével és takarításával kapcsolatos egy-egy témát dolgozunk fel. Igyekszünk érdekes információkkal szolgálni az ingatlan tulajdonosoknak, property managereknek, beszerzőknek és a facility manager kollégáknak egyaránt.

Trendelemzés

A létesítménygazdálkodás következő 5 éve
Hogyan fog kinézni a létesítménygazdálkodás világa az elkövetkező öt évben? Erre keressük a választ egy nemzetközi piackutatási jelentés és az új Ingatlan Évkönyv egyik cikke alapján. A facility management jövőjét pontosan előre jelezni nehéz, mivel ez nagymértékben függ a technológiai fejlődéstől, a gazdasági körülményektől és a szabályozási környezettől. Azonban néhány általános trend és várható fejlemény felvázolható. Úgy látjuk, hogy mind a hazai, mind a nemzetközi trendek középpontjában a technológiai innovációk és a költséghatékonyság állnak, bár a növekedési ütem és az alkalmazott technológiai megoldások terén jelentős különbségek is megfigyelhetők.

Megjelenés időpontja: 2024. június 11.

Roland Garros

A Roland Garros facility managementje
A Roland Garros facility managementje egy komplex és jól szervezett rendszer, amely számos különböző területet ölel fel. A létesítmények karbantartása és fejlesztése, a logisztikai szervezés, a biztonság és egészségvédelem, a technológiai innovációk alkalmazása és a fenntarthatósági intézkedések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a teniszverseny zökkenőmentesen és sikeresen lebonyolítható legyen. A létesítménygazdálkodási csapat munkája nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a Roland Garros továbbra is a világ egyik legkiemelkedőbb sporteseménye maradjon.

Megjelenés időpontja: 2024. június 4.

Ügyfélmegtartás

Ügyfélmegtartási stratégiák a facility managementben
A létesítménygazdálkodás világában az ügyfélkapcsolatok ápolása a fenntartható növekedés kulcsfontosságú szempontja, nem pedig egy hóbort. Nem passzív tevékenység, hanem aktív „hajsza” – proaktív elköteleződés minden egyes ügyfél igényei, preferenciái és tapasztalatai iránt. A személyre szabott interakcióktól kezdve a szolgáltatás megelőzéséig minden egyes érintkezési pont lehetőséget nyújt a megbízott és az Ön property- vagy facility management cége közötti kötelék elmélyítésére. Ugyanakkor az ügyfélmegtartásba való befektetés megtérülése nem feltétlenül értelmezhető azonnali pénzügyi nyereségként.

Megjelenés időpontja: 2024. május 28.

Facility management szoftver

A mesterséges intelligencia „már a spájzban van”
A mesterséges intelligencia itt van, és itt is marad. Már eddig is kiderült, hogy az ismétlődő feladatok magas színvonalú és gyors elvégzésével javíthatja az ügyfélélményt. Azt is tudjuk, hogy ez a property- és facility managerek illetve az általuk vezetett munkavállalók tevékenységére is hatással van, mivel mostantól több idejük marad arra, hogy olyan összetettebb feladatokra összpontosítsanak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kihasználják képességeiket. Lehet ezt egy másik szintre emelni? Valószínűleg igen. A mesterséges intelligencia már most is bizonyítja a benne rejlő lehetőségeket, és a technológia folyamatosan fejlődik.

Megjelenés időpontja: 2024. május 21.

Irodaházi fitnesz

Bérlői kényelmi szolgáltatások
Az épülettulajdonosok és a property managerek számára a bérlői kényelmi szolgáltatások nyújtása nem csupán egy luxus, hanem egy olyan stratégia, amely hosszú távon meghatározó lehet az ingatlanuk sikerében és jövedelmezőségében. Egy olyan környezetet teremtése, ahol a bérlők elégedettek és kényelmesen érzik magukat, számos előnnyel jár minden fél számára. Megtalálásuk nagy feladat a managerek számára.

Megjelenés időpontja: 2024. május 14.

Ügyfélélmény

Ügyfélélmény és facility management
Az ügyfélélmény (az ügyfelek által egy adott szolgáltatás használata során tapasztalt érzések és élmények összessége) az „új marketing”, és a cégeknek a facility management területén is mindent meg kell tenniük a kiemelkedő élmény nyújtása érdekében. Kulcsfontosságú szerepe van az épületek és ingatlanok hatékony működtetésében és az ügyfelek elégedettségének és jóllétének javításában. Annak megértése, hogy a megbízók mit akarnak igazán, és ezen igények kielégítése döntő jelentőségű a vevői hűség kialakításában és egy létesítménygazdálkodási vállalkozás virágzásának fenntartásában.

Megjelenés időpontja: 2024. május 7.

Graffiti

Graffiti és létesítménygazdálkodás, avagy Banksytől a feláldozható bevonatig
A graffiti, mint művészeti forma, hosszú ideje jelen van városainkban. A graffiti művészek gyakran használják a lakóövezeteket és az ipari környezetet vászonként, hogy kifejezzék gondolataikat, érzéseiket és nézeteiket. Ugyanakkor a falfestmények gyakran jelentenek problémát a facility management számára, mivel eltávolításuk időigényes és költséges tevékenység. A létesítménygazdálkodás általános feladata, hogy biztosítsa az épületek és az infrastruktúra megfelelő takarítását, működését és karbantartását, ugyanakkor a művészet bevonása a facility managementbe új lehetőségeket teremthet a városi tervezésben.

Megjelenés időpontja: 2024. április 30.

Facility management

A házon belüli létesítménygazdálkodásról számokban
Egy nagyobb ingatlan tulajdonosának előnye származhat abból, ha ismeri a facility managementtel kapcsolatos nemzetközi felmérési adatokat. Különösen, ha a házon belüli (in-house) létesítménygazdálkodás mellett döntött. Ezek az információk mindenkinek segítenek a piaci helyzet és a versenytársak megértésében, az új lehetőségek azonosításában, vagy éppen abban, hogy mire ne alapozzanak a jövőben.

Megjelenés időpontja: 2024. április 23.

Dinamikus takarítás - IoT érzékelő

„Dinamikus takarítás”
A dinamikus tisztítás azon ritka jelenségek egyike, amely minden érintett számára előnyös. Alkalmazásával a létesítménygazdálkodási vállalatok és a takarítócégek csökkenthetik a költségeket és javíthatják a szolgáltatás minőségét, az ügyfelek magasabb színvonalat élvezhetnek, maguk a takarítók pedig kisebb nyomás alatt vannak, A dinamikus takarítás egy olyan folyamat, amely a tisztítási feladatokat rugalmasan és hatékonyan kezeli, a feladatokat a szükségletekhez igazítja, és nem követi a hagyományos, merev takarítási rutinokat. 

Megjelenés időpontja: 2024. április 16.

Fehér kesztyűs felújítás

„Fehér kesztyűs” felújítás
A „fehér kesztyűs” megközelítés általában a szolgáltatások magas szintjére utal, ahol különös figyelmet fordítanak a részletekre és a minőségre. A felújítási munkák során ez azt jelenti, hogy a kivitelezők ügyelnek a tisztaságra, minimalizálják a zavarokat, és a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzák a tulajdonosnak, a property managernek, a facility managernek, azok munkavállalóinak, illetve – természetesen – a bérlőknek. Ugyanakkor jelenti azt is, hogy a projektek végén alaposan átvizsgálják a végeredményt, és biztosítják, hogy minden részlet tökéletes legyen. Ez magában foglalja a takarítást, a végső ellenőrzést és az ügyfél elégedettségét biztosító intézkedéseket is.

Megjelenés időpontja: 2024. április 9.

Személy- és vagyonvédelem

Nemzetközi trendek a személy- és vagyonvédelemben
Folyamatosan változó világunk, amelyet az innovációk és a globalizáció hajt, átalakítja a biztonsági igényeket valamint a személy- és vagyonvédelmi stratégiákat. Ezeknek a változásoknak való megfelelés kulcsfontosságú a hatékony szolgáltatás biztosítása érdekében. Egy olyan korban, amikor a biztonsági fenyegetések is egyre kifinomultabbá válnak, a fejlett és integrált biztonsági megoldások iránti igény is megnő. 2024-ben több kulcsfontosságú trend is alakítani fogja a fizikai biztonság és a beléptetés területét.

Megjelenés időpontja: 2024. április 2.

Európai takarítási kiáltvány

Európai takarítási kiáltvány
Az európai tisztítóipari szövetség (EFCI) az uniós választások elé időzítve jelentetett meg egy 8 takarítási prioritást megjelölő kiáltványt. A dokumentumban szereplő legfontosabb javaslatok között szerepel a közbeszerzési szabályok felülvizsgálata, az Európai Bizottságon belül a munkaerő-igényes szolgáltatásokkal foglalkozó külön portfólió létrehozása, a jogalkotás kiegyensúlyozottabb megközelítése, a szükségtelen adminisztratív- és szabályozási terhek csökkentése, valamint a tisztítás hozzájárulásának elismerése az EU jövőbeli közegészségügyi és energiahatékonysági politikáihoz.

Megjelenés időpontja: 2024. március 26.

Property management

A fenntartható property management három területe
Amikor az ingatlanokkal kapcsolatban a fenntarthatósági kérdések merülnek fel, akkor elsősorban a környezet megóvására gondolunk, pedig ennél többről van szó. A fenntartható property management (lakó-, kereskedelmi vagy ipari ingatlanok napi felügyelete harmadik fél által) három területet foglal magában, a környezeti, a társadalmi és a gazdasági szférát. A fenntartható ingatlankezelés az épület életciklusának üzemeltetési és karbantartási fázisai során e három szféra összehangolásáról szól oly módon, hogy egyensúlyt teremtsen a gazdasági fejlődés, valamint a környezeti és társadalmi erőforrások védelme között.

Megjelenés időpontja: 2024. március 19.

Oscar-díj, Akadémiai Díj

Baktériumokról az Oscar-díj árnyékában
2024-ben várhatóan 7,3 milliárd mozijegyet adnak el világszerte. Sokan alig várják, hogy megnézhessék a legújabb sikerfilmeket. De nem csak a filmekkel, a nézőkkel és a személyzettel találkozhatnak a termekben, hanem a szabad szemmel láthatatlan kórokozókkal, baktériumokkal is. Van (higiéniai) feladata a facility managementnek a filmszínházakban és az Oscar-díj átadón is.

Megjelenés időpontja: 2024. március 12.

Mosoda

Mosás és mosatás kicsiben és nagyban
A nagyszámú mosodai szolgáltató cég jelenléte sokféle mosási és mosatási lehetőséget kínál a fogyasztók számára megfizethető áron a világban. A vállalkozások a gyors kiszolgálás mellett további előnyöket is biztosítanak az ügyfeleknek, mint például az egynapos határidő, az online fizetés vagy a hűségjutalmak. Mindez vonzóvá, de nem feltétlenül érdemessé vagy szükségessé teszi ezen feladatok kiszervezését.

Megjelenés időpontja: 2024. március 5.

15 perces váors

Helykihasználás vagy a városrész jövője?
Napjaink trendje, hogy a helykihasználás, illetve az irodaház vonzóbbá tétele érdekében, az irodaházak tulajdonosai kiskereskedelemmel és szolgáltatással foglalkozó cégeket invitálnak épületeik földszintjére. Ugyanakkor ezeknek az irodaépületeknek kulcsfontosságú szerepe lehet az élhetőbb városok megteremtésében is. Az ilyen épületek elhelyezkedése, tervezése, működtetése és üzemeltetése mind hozzájárulhat a városrész élhetőségének javításához, a közlekedés hatékonyságának és fenntarthatóságának növeléséhez valamint a környezetvédelemhez. Ami ma még csak helykihasználás a bérlők jobb bevonzása érdekében, az a jövőben segítheti a 15 perces város koncepciójának megvalósítását.

Megjelenés időpontja: 2024. február 27.

Amerikai futball

Irodaházak fejlesztése mint lehetséges előremenekülési stratégia
Az irodaházak fejlesztése nemcsak a bérlőknek, hanem a tulajdonosoknak is számos előnnyel jár. Az ilyen ingatlanok modern, hatékony és kényelmes munkakörnyezetet biztosítanak, ami hozzájárul az üzleti sikerhez és a hosszú távú fenntarthatósághoz. A megfelelő tervezés, finanszírozás és kivitelezés kulcsfontosságú a sikeres „A” kategóriába sorolt irodaházak létrehozásához és üzemeltetéséhez. Az épületek tulajdonosainak és kezelőinek olyan szakértői csapatot kell igénybe venniük, amely segíthet az irodaházak újrapozícionálásában.

Megjelenés időpontja: 2024. február 20.

Amerikai futball

Super Bowl után, avagy takarítás nagy rendezvényeket követően
A Super Bowl és általában a nagy rendezvények utáni facility management tevékenység kulcsfontosságú a helyszín fenntartása és a további eseményekre való felkészülés szempontjából. A takarítás, az infrastruktúra ellenőrzése, a biztonság fenntartása és a környezetvédelmi szempontok figyelembevétele mind-mind olyan fontos feladat, amelyeket gondosan kell elvégezni annak érdekében, hogy az esemény helyszíne sikeresen működjön a rendezvény után is.

Megjelenés időpontja: 2024. február 13.

Super Bowl - Allegiant Stadium

Super Bowl és létesítménygazdálkodás
A Super Bowl nem csupán egy izgalmas sporteseményről szól, hanem a mögötte álló összetett létesítménygazdálkodási folyamatokról is. A fő amerikai futball-bajnokság döntőjének facility management feladatainak biztosítása egy rendkívül összetett és technológiai szempontból kihívást jelentő kihívás, amelynek sikere elengedhetetlen az esemény sikeréhez. Az FM- csapatnak minden részletre oda kell figyelnie, hogy biztosítsa az esemény zökkenőmentes lebonyolítását.

Megjelenés időpontja: 2024. február 6.

Szállodai takarítás - szobaasszony

Szállodai takarítás
A szállodák facility managementje a hotelek infrastruktúrájának és létesítményeinek hatékony működtetését és karbantartását jelenti. Ezen belül a tisztítás létfontosságú a vendégek elégedettségének és a szálloda sikerének biztosításához. A takarító személyzetnek professzionálisnak, alaposnak és figyelmesnek kell lennie, hogy a vendégek a lehető legjobb élményben részesüljenek, s munkájuk során együtt kell működniük a személyzet többi tagjával és a vezetőséggel, hogy a szálloda minden részlege összehangoltan végezze tevékenységét.

Megjelenés időpontja: 2024. január 30.

Kiterjesztett valóság

Kiterjesztett valóság és facility management
A kiterjesztett valóság (AR) alkalmazása a facility management területén lehetővé teszi az ingatlantulajdonosok, a property- és a facility managerek számára, hogy modernizálják és optimalizálják létesítményeik kezelését. Az AR által kínált interaktív és valós idejű megoldások segítik a munkavállalókat a hatékonyabb tanulásban, a hibaelhárításban, az adatok elemzésében és a mindennapi munkafolyamatok könnyebb kezelésében. A jövőben az AR technológiájának köszönhetően további innovációk és fejlesztések segítik majd a létesítménygazdálkodás további optimalizálását.

Megjelenés időpontja: 2024. január 23.

Épület-információ

Lean facility management
A vállalati folyamatfejlesztési módszerek és ezen belül a Lean alkalmazása kulcsfontosságú a modern vállalati környezetben való túléléshez és fejlődéshez. A facility management területén a Lean elvek segíthetnek a hatékonyabb működés elérésében, a költségek csökkentésében és a minőség javításában. A Lean módszertanok alkalmazása nemcsak a nagyvállalatoknak nyújt nagyobb hatékonyságot, hanem a kis cégeknek is lehetőséget kínál. A folyamatos fejlesztés és a dolgozók bevonása révén a Lean nemcsak egy módszertan, hanem egy filozófia is, amely hozzájárulhat egy cég sikeréhez és versenyképességéhez.

Megjelenés időpontja: 2024. január 16.

Ipari takarítás

A takarítási ágazat nemzetközi trendjei 2024-ben
Ahogy beköszöntött az új év, a professzionális takarítási iparág munkatársai újult erővel veszik fel a munkát. Ebben sokat segítheti őket a terület nemzetközi trendjeinek megismerése. Az üzletek, irodák és intézmények tulajdonosai és property managerei egyre magasabb elvárásokat támasztanak az iránt, hogy a tisztítási szolgáltatások ne csak tisztaságot biztosítsanak, hanem az innováció és hatékonyság jegyében is működjenek. Ebben a blogbejegyzésben röviden, így óhatatlanul egy kicsit leegyszerűsítve megnézzük, hogyan formálják a technológia, a munkaerővel kapcsolatos problémák és a fenntarthatósági követelmények az idei év professzionális takarítási trendjeit, és milyen új kihívások és lehetőségek várják az iparág szereplőit.

Megjelenés időpontja: 2024. január 9.

Property- és facility management trendjei

A property- és a facility management nemzetközi trendjei
Az elmúlt időszak során a létesítménygazdák működési környezete jelentősen átalakult. 2024 és az azt követő évek valószínűleg az innováció és a változás jegyében telnek, hogy megfeleljenek a dinamikus munkahelyi környezet követelményeinek. Milyen nemzetközi tendenciákat kell majd a property- és a facility managereknek követniük és magukévá tenniük ahhoz, hogy erőfeszítéseiket a hatékony, rugalmasan reagáló terek kialakítására összpontosítva alkalmasak legyenek a fokozott termelékenység, a munkavállalók jóllétének és a fenntartható gyakorlatoknak az előmozdítására? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel foglalkozunk ezévi első blogbejegyzésünkben.

Megjelenés időpontja: 2024. január 2.

Property- és facility management

Property- és facility management 2023-ban
A facility management ágazat jelenlegi (és jövőbeli) trendjeinek ismerete alapvető fontosságú lehet ahhoz, hogy a vállalatok sikeresen alkalmazkodjanak az új körülményekhez és kihasználják az új lehetőségeket a jövőben. Évzáró blogbejegyzésünk áttekintést nyújt ezekről a dinamikus változásokról, és segít megérteni, hogyan formálhatják át a létesítménygazdálkodási és a property management iparág jövőjét.

Megjelenés időpontja: 2023. december 27.

Kiberbiztonság

Kiberbiztonság és facility management
A mai világban, ahol a technológia kulcsfontosságú szerepet játszik a létesítmények irányításában és fenntartásában, a kiberbiztonság fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A facility management és az épülettechnológia jelentősen fejlődött, a HVAC- és épületautomatizálási rendszerek a modern létesítmények szerves részévé váltak. Ezek a rendszerek számos előnyt kínálnak, az energiahatékonyságtól kezdve a jobb komfortérzetig és az üzemeltetés ellenőrzéséig. Ez a megnövekedett összekapcsolhatóság azonban olyan kiberfenyegetéseknek is kiteszi a szervezeteket, amelyek megzavarhatják a működést, veszélyeztethetik az érzékeny adatokat, és potenciálisan veszélyeztethetik a biztonságot is.

Megjelenés időpontja: 2023. december 19.

Költségvetés

Költségcsökkentés a facility managementben
A (külső) facility management szolgáltatóknak több lehetőségük is van a költségek csökkentésére, beleértve az erőforrásallokáció optimalizálását, a technológia és innováció alkalmazását, a szolgáltatások standardizálását és skálázhatóságát, a hosszú távú partnerségek kiépítését és a teljesítmény monitorozását. Ezek az intézkedések piaci körülmények között hozzájárulhatnak a vállalatok versenyképességének növeléséhez és hosszú távú sikeréhez. Ugyanakkor bár maga a pénzmegtakarítás logikus megoldásnak tűnhet, de bizonyos esetekben a költségek csökkentése költséges hibává válhat.

Megjelenés időpontja: 2023. december 12.

Facility management oktatás

Útmutatók a facility managementben
Az útmutatók és a szabványok egyaránt fontosak a hatékony működéshez és a termékek, szolgáltatások vagy folyamatok minőségének biztosításához, de különböző célokat szolgálnak az információ átadásában. Az útmutatók és azok folyamatos felülvizsgálatai kulcsfontosságú eszközök az adott szolgáltatási ág, például a facility management tevékenységének támogatásában, a szervezetek hatékonyabb működésének, az ingatlanok és létesítmények jobb kezelésének elősegítésében. Szükség lenne a nemzetközi és a külföldi útmutatók adaptálására, illetve önálló, a magyarországi viszonyokat tükröző dokumentációk kidolgozására.

Megjelenés időpontja: 2023. december 5.

Környezettudatos tisztítás

A környezettudatos tisztítószerek elfogadottsága
Az elmúlt évtizedekben a környezettudatosság és az egészség iránti növekvő érdeklődés egyre inkább kiterjed az olyan mindennapi termékekre is, mint a tisztító- és fertőtlenítőszerek. Az emberek egyre tudatosabban választanak olyan termékeket, amelyek kisebb terhelést jelentenek környezetünk számára, és kevesebb káros anyagot tartalmaznak. Mindez átterjedt az üzleti szférára is, az ingatlanok tulajdonosai és property managerei egyre inkább kérik/megkövetelik, a facility managerek pedig önmagukat másoktól megkülönböztető tényezőként kínálják az ilyen anyagokkal végzett szolgáltatásaikat. A környezettudatos tisztító- és fertőtlenítőszerek elfogadottsága nem csupán egy divathullám része, hanem a fenntartható életmód iránti igény kifejeződése is.

Megjelenés időpontja: 2023. november 28.

Kézmosás

Higiéniai innovációk a facility managementben
Egy tisztítás-technológiai innovációs díj díjazottjainak elemzése számos érdekes következtetést eredményezhet, amelyek segíthetnek megérteni a tisztítás, a higiéniai és környezetvédelem terén zajló fejleményeket. A levonható következtetések hozzájárulhatnak az iparág jövőbeli kilátásainak és trendjeinek jobb megértéséhez, valamint segíthetnek a vállalkozásoknak és döntéshozóknak abban, hogy hatékonyabb stratégiákat alakítsanak ki a tisztítás-technológia terén. Mindezek segíthetik a tulajdonost abban, hogy hatékonyabban és fenntarthatóbb módon üzemeltessen ingatlanokat, emellett növelhetik az ingatlan értékét és vonzerejét a piacon. A legfejlettebb eszközök és technológiák alkalmazása hosszú távon pozitív hatást gyakorolhat az ingatlan portfólió értékére és teljesítményére.

Megjelenés időpontja: 2023. november 21.

Külföldi-munkavállalók

Külföldi munkavállalók és facility management
A külföldi, a magyar nyelvet nem beszélő munkavállalók fogadása és hatékony beillesztése a facility management, s különösen a takarítás területén nagy kihívást jelenthet, mert a szoros együttműködés és a hatékony kommunikáció alapvető fontosságú az ezen a területen dolgozók között. Az ilyen kihívások kezelése érdekében kiemelten fontos a megfelelő képzés, támogatás és kommunikációs stratégia. Ezen módszerek kombinálása és testreszabása a cég és a munkavállalók szükségleteihez és körülményeihez alkalmazkodva segíthet a külföldi munkavállalók sikeres integrálásában és hatékonyabb együttműködésében a létesítménygazdálkodás területén.

Megjelenés időpontja: 2023. november 14.

Tisztító robot

Az autonóm tisztítás 7 mítosza
Az autonóm takarítógépek átvehetik az ismétlődő, munkaigényes feladatokat, például a padlótisztítást, így az alkalmazottak szabadon koncentrálhatnak az olyan nagy értékű munkákra, amelyek elvégzéséhez mindenképpen (egyelőre?) emberre van szükség. Ezek az alkalmazottak értékelhetik a robotizált takarítógépek működtetésének lehetőségét, ami növelheti akár a munkahelyi elégedettséget is. Emellett a robotok használata segíthet minimalizálni az alkalmazottak hiányzásából, a magas fluktuációból és a berendezésekkel kapcsolatos balesetekből eredő veszteségeket. Bár az autonóm berendezések előnyei sokrétűek, nem biztos, hogy mindenkinek érdemes beruházni ebbe a technológiába.

Megjelenés időpontja: 2023. november 7.

Kertészet

Kertészet és facility management
A kertészeti tevékenységek célja egy adott létesítmény környezeti és esztétikai állapotának megőrzése, valamint a felhasználók és látogatók elégedettségének és biztonságának biztosítása. A kertészet tehát fontos szerepet játszik a facility managementen belül az ingatlanok és létesítmények hatékony működésének és fenntarthatóságának támogatásában. Mint ilyen, kulcsfontosságú eleme lehet az FM-stratégiának. Az ingatlan tulajdonosai és üzemeltetői, property managerei számára fontos odafigyelni a zöldterületekre, hogy azok hozzájáruljanak az ingatlan hosszú távú sikeréhez.

Megjelenés időpontja: 2023. október 31.

Technológia

Ingatlanbérlők és a technológia
A fejlett piacokon az ingatlantulajdonosok megértették, hogy a technológia alkalmazása kulcsfontosságú megkülönböztető tényező is, ezért az ingatlanok technológiai költségvetése várhatóan gyorsabban fog növekedni, mint az alkalmazottak létszámába, alapterületébe vagy működési költségvetésébe történő beruházások. A bérlők túlnyomó többsége hajlandó felárat fizetni a technológiai eszközökkel felszerelt helyiségekért, mivel elvárják, hogy azok támogassák üzleti modelljeiket, új bevételekhez vezessenek, optimalizálják a termelékenységet, ösztönözzék az együttműködést, miközben támogatják a munkavállalók egészségét és jóllétét is. 

Megjelenés időpontja: 2023. október 24.

Munkahelyi higiénia

Munkahelyi higiénia és vállalati versenyképesség
Október 5-én ünnepeltük a kézmosás világnapját. Ennek apropóján ezen a héten azt vizsgáljuk meg, hogy milyen hatással van a munkahelyek tisztasága és higiéniája a dolgozók elégedettségére és a vállalat sikerességére. Összességében megállapítható, hogy a tiszta és rendezett munkakörnyezet elősegíti az egészséget, a jóllétet, a hatékonyságot és a jó munkahelyi légkört. Ugyanakkor jóllehet a tisztítás alapvetően a külső vagy belső takarítócsapat feladata, a higiénikus munkahely elérése és fenntartása mindenki felelőssége.

Megjelenés időpontja: 2023. október 17.

Természeti katasztrófa

Természeti katasztrófa és property management
Ezen a nyáron is számos meteorológiai rekord dőlt meg a világon és Magyarországon. Nap mint nap kerültek be a hírekbe olyan tudósítások, amelyek szélsőséges szárazságról, megnövekedett számú bozót- és erdőtűzről vagy éppen hatalmas zivatarokról számoltak be. Mindezt már nem lehet valamiféle kilengésnek tekinteni, hanem egy hosszú távú trendnek, ami ma még szélsőséges jelenségnek tűnik, az a jövőben általánossá válhat. A változásokra fel kell készülni az ingatlanok tulajdonosainak, property- és facility managereinek is.

Megjelenés időpontja: 2023. október 10.

Tárgyalás

Vállalati kultúra – facility manager – épülettulajdonos
A jó vállalati kultúra kulcsfontosságú egy facility management cég teljesítményének és az ügyfelekkel való kapcsolatának javításában. Az alkalmazottak elkötelezettsége, az innováció ösztönzése és az ügyfélelégedettség növelése mind hozzájárulnak a cég sikeréhez. Emellett a vállalati kultúra támogatja a bizalom kialakítását és a hatékony kommunikációt az ügyfelekkel, ami elengedhetetlen a hosszú távú megbízói kapcsolatok fenntartásához. Egy facility management cégnek érdemes beruházni és ápolni vállalati kultúráját annak érdekében, hogy versenyképes maradjon és hosszú távú sikereket érjen el a piacon.

Megjelenés időpontja: 2023. október 3.

Benchmark

Épületszolgáltatási vállalkozások 2023-as külföldi felmérésének eredményei
A nemzetközi facility management trendek ismerete lehetővé teszi az épülettulajdonosok számára, hogy versenyképesek maradjanak, optimalizálják az épületeik működését, és jobban megfeleljenek az ügyfelek és alkalmazottak igényeinek. Emellett segít fenntarthatóbb és hatékonyabb épületek létrehozásában, amelyek hozzájárulhatnak az üzleti sikerhez és a környezetvédelemhez is. Az amerikai épületszolgáltatási vállalkozók (BSC-k) körében végzett felmérés tanulságul szolgálhat a hazai épülettulajdonosok valamint a property- és a facility managerek számára is.

Megjelenés időpontja: 2023. szeptember 26.

Felsőoktatás

Miben más a műszaki üzemeltetés a felsőoktatásban?
A jó létesítménygazdálkodás segít a főiskolák és egyetemek zökkenőmentes és produktív működésében, hogy felkészültek legyenek az elkerülhetetlenül felmerülő számos kihívás kezelésére. Az, hogy egy felsőoktatási intézmény mennyire jól kezeli a létesítményeit, közvetlenül befolyásolhatja a hírnevét, hatással lehet a hallgatók, az oktatók és a személyzet elégedettségére, és még a beiratkozás jelentős tényezőjeként is szolgálhat. Ennek egyik eleme a műszaki üzemeltetés, amely számos olyan fontos feladatot foglal magában, amelyeknek a célja az épület megfelelő működésének fenntartása, a biztonság és kényelem biztosítása, valamint az energiahatékonyság javítása.

Megjelenés időpontja: 2023. szeptember 19.

Mesterséges intellgiencia

Mesterséges intelligencia és létesítménygazdálkodás
A ChatGPT a 2022. november 30-i bemutatását követően berobbant a köztudatba, és azóta a mesterséges intelligenciával kapcsolatban számos alkalmazási területet és módszert nevesítettek már. De vajon képes az épületkezelési feladatokban is segíteni? Úgy tűnik, hogy igen. Az épületüzemeltetés és -kezelés sem vonhatja ki magát az MI hatása alól, és itt nem csupán takarító robotokról van szó, hanem arról a hatalmas mennyiségű adatról, amelyek ma már a létesítménygazdálkodás különböző munkafázisaiban keletkeznek. Az MI beépítése a létesítménygazdálkodásba nehéz lehet, de a változástól való vonakodás megakadályozza, megakadályozhatja, hogy kihasználjuk az új ötletek és fejlesztések előnyeit. A mesterséges intelligencia már most is megkönnyíti a facility managementet, és az elkövetkező hónapokban és években még inkább így lesz. Aki lemarad a mesterséges intelligenciáról, az csak nehezebbé teszi a csapata dolgát a későbbiekben.

Megjelenés időpontja: 2023. szeptember 12.

Takarító team

Gondolatok a takarítás társadalmi elfogadottságáról
A takarítás társadalmi elfogadottsága évtizedek óta alapvetően meghatározza a mindennapi életünkben betöltött szerepét. Bár az emberek széles körben elismerik a tisztaság és rendezettség fontosságát, a tisztítással kapcsolatos hozzáállásuk és viselkedésük mégis összetett és változó tényezőktől függ. A takarítás nem csupán egy funkcionális tevékenység, hanem mélyen gyökerező társadalmi normákhoz, kulturális hatásokhoz és gazdasági tényezőkhöz is kapcsolódik. A COVID-19 járvány jelentős hatást gyakorolt a tisztítási szakma társadalmi megítélésére, és a takarítók munkájának fontosságát mind szélesebb körben ismerik el és értékelik a világon. Az a kihívás azonban továbbra is fennáll, hogy ez a pozitív változás hosszú távon is fennmaradjon és mélyüljön. Magyarországon is.

Megjelenés időpontja: 2023. szeptember 5.

Iskolafertőtlenítés

Oktatási intézmények és facility management
A tanévkezdés közeledtével a tiszta és egészséges iskolai környezet biztosítása is kiemelkedő figyelmet kap. Az olyan alapvető facility management gyakorlatok bevezetésével, mint a napi alapos takarítás, a megfelelő fertőtlenítési protokollok, a beltéri levegőminőség karbantartása és a mellékhelyiségekre fordított különleges figyelem, az iskolák biztonságos és kedvező tanulási környezetet teremthetnek a diákok és a tanárok számára egyaránt. Mindegyik oktatási szintnek megvannak sajátosságai és azok az üzemeltetési igények, amelyekhez az FM-nek alkalmazkodnia kell. Az egészség, a biztonság, a hatékonyság és a diák/oktatói élmény előmozdítása mind fontos szempontok a megfelelő üzemeltetés során. És ez független attól, hogy ezeket a feladatokat saját munkatársakkal vagy egy külső szolgáltatóval végzik/végeztetik el.

Megjelenés időpontja: 2023. augusztus 29.

Munkahelyi étkezés

Munkahelyi étkeztetés és vállalati imázs
Akár hagyományos, akár hibrid munkarendben dolgoznak a munkavállalók, a munkaadók felismerik annak értékét, hogy részben vagy egészben maguk biztosítsák az étkezésüket. Az előnyök számos területen megnyilvánulnak a megnövekedett termelékenységtől és az alkalmazottak elégedettségétől a hatékonyabb munkaerő-felvételen át az alkalmazottak megtartásáig. Az alkalmazottak táplálása jót tesz az üzletmenetnek. Ugyanakkor a munkahelyi étkeztetés bevezetése vagy fenntartása komoly logisztikai és pénzügyi befektetéseket igényelhet a vállalat részéről. Meg kell tervezni a megfelelő ételkínálatot, az étkezési helyeket és eszközöket, valamint gondoskodni kell az étkezési szabályok és higiéniai előírások betartásáról.

Megjelenés időpontja: 2023. augusztus 22.

Irodafenntartás

A bérlők irodafenntartási feladatai
Egy iroda bérlőjének számos kötelezettsége van az ingatlan tulajdonosával szemben. Ezek a kötelezettségek általában a bérleti szerződésben kerülnek rögzítésre, és eltérhetnek az adott helyzet és a szabályzók szerint. Melyik az az öt létfontosságú irodafenntartási feladat, amelyeket a bérbeadó karbantartási kötelezettségei mellett a bérlők vállalhatnak a bérelt helyiségek minőségének megőrzése érdekében?

Megjelenés időpontja: 2023. augusztus 15.

Padlótisztítás

Insourcing vagy outsourcing?
Az üzleti világ gyorsan változik és a vállalkozások számára egyre inkább kritikus kérdéssé válik, hogy mely tevékenységeket érdemes saját erőforrásokkal elvégezni, és melyeket kellene inkább külső szolgáltatókra bízni. Nincs ez másként a facility managementben sem. Egy nemrégiben megjelent fehér könyv szerint azok a vezetők, akik nem vizsgálják meg alaposan a takarítási vagy létesítménygazdálkodási feladatokkal kapcsolatos insourcing koncepciójukat, kockázatnak teszik ki cégeiket. Ebben a blogbejegyzésben az outsourcing és insourcing kritikus aspektusait a döntéshozók szemszögéből vizsgáljuk meg, miközben az üzleti szempontok mellett figyelembe vesszük a szervezeti kultúrát, a rugalmasságot és a kockázatkezelést is.

Megjelenés időpontja: 2023. augusztus 8.

Zöld kapitalizmus

Zöld kapitalizmus és facility management
A fenntartható (zöld) kapitalizmus egyre inkább felértékelődik a világban, mivel az emberek és a vállalkozások egyre nagyobb figyelmet fordítanak az olyan környezeti és társadalmi kihívásokra, mint az éghajlatváltozás, a környezetszennyezés, a természeti erőforrások kimerülése és a társadalmi egyenlőtlenségek. A fenntartható kapitalizmusnak az a célja, hogy elősegítse a gazdasági növekedést és a társadalmi fejlődést úgy, hogy egyidejűleg védelmezi a bolygót és az emberek jóllétét. Nincs ez másképp a facility managementben sem.

Megjelenés időpontja: 2023. augusztus 1.

Irodatakarítás

Hogyan változtak az épületek takarításával szembeni elvárások?
Jóllehet a leállások, a maszkviseléssel kapcsolatos előírások és az általános aggodalmak jórészt már a múltba vesznek, a COVID-19 világjárvány néhány állandósuló változást okozott a takarítással kapcsolatos elvárásokban – különösen azokéban, akik egy létesítmény kezelésével foglalkoznak. A legsikeresebb épülettel kapcsolatos szolgálatást nyújtók (BSC-k) a létesítményvezetői partnereikkel együttműködve határozzák meg, mely szolgáltatások vonzóak, és mik szükségesek ezek biztosításához akár a személyzet, akár az erőforrások szempontjából.

Megjelenés időpontja: 2023. július 25.

Zöldmosás

Zöldmosás a facility managementben
A zöldmosás (greenwashing) kifejezés egy olyan vállalati magatartást takar, amellyel megkísérlik megőrizni és bővíteni piacaikat azzal, hogy a környezet barátaiként és a szegénység felszámolásáért folytatott harc vezetőiként mutatják be magukat, de valójában nem feltétlenül felelnek meg ezeknek a kritériumoknak. A zöldmosás elleni küzdelem a takarítóiparban például olyan intézkedéseket és elkötelezettségeket jelent, amelyekkel a vállalkozások igyekeznek elkerülni ezt a gyakorlatot, és valódi környezetvédelmi intézkedéseket hoznak. Miért fontos a greenwashing felismerése az ingatlanok tulajdonosai számára, melyek a zöld tisztítás valódi ismérvei? – ilyen és hasonló kérdésekre keres választ a mostani blogbejegyzésünk.

Megjelenés időpontja: 2023. július 18.

BREEAM minősítés

BREEAM és létesítménygazdálkodás
A BREEAM épületminősítési rendszer a környezeti, társadalmi és gazdasági tényezők széles skáláját veszi figyelembe az épület életciklusában. Az értékelés számos területre kiterjed, ideértve az energiahatékonyságot, a vízhasználatot, a hulladékkezelést, az anyagok fenntarthatóságát, a közlekedési lehetőségeket, a környezeti tervezést és a helyi környezeti hatásokat. Az idők során a BREEAM rendszer több verziója és kategóriája jelent meg, különböző épülettípusokhoz és piaci szegmensekhez igazítva. Az újabb verziókban frissítik és továbbfejlesztik az értékelési kritériumokat, hogy lépést tartsanak az építészet, a technológia és a fenntarthatósági elvek fejlődésével. Mindez a sztenderdhez képest többletfeladatokat ró mind a tulajdonosokra, mind a property- és facility managerekre.

Megjelenés időpontja: 2023. július 11.

Takarító csapat

Takarító cégek benchmarkingja
A takarító cégek legjobb gyakorlati benchmarkingja olyan folyamatot jelent, amely során egy adott takarító cég összehasonlítja saját teljesítményét más hasonló cégekével az iparágban. Az összehasonlítás célja az, hogy objektív módon mérje fel a cég teljesítményét, erősségeit és gyengeségeit az iparági versenytársakhoz képest. A benchmarking folyamata magában foglalja a releváns adatok gyűjtését, azok elemzését és az eredmények összehasonlítását más takarító cégek adataival. Ez lehetőséget ad arra, hogy a cég felismerje azokat a területeket, ahol jobban teljesít, és azokat, ahol javításra van szükség.

Megjelenés időpontja: 2023. július 4.

Zöld bérlet

Hogyan segítheti egy FM-cég egy ingatlan tulajdonosát a zöld bérlési céljai elérésében?
Egy tapasztalt facility management vállalat, amely maga is elkötelezett a téma iránt, segítséget nyújthat az ingatlan tulajdonosának (és property manager cégének) a zöld bérlési célok elérésében. A közös erőfeszítések révén az ingatlan fenntarthatóbbá válik, és hozzájárulhat a környezeti és társadalmi felelősségvállaláshoz. A fenntarthatósági stratégia kidolgozása és végrehajtása hosszú távú kötelezettséget jelent mindkét fél számára, és rendszeres kommunikációt és együttműködést igényel. Ez nem csak a környezet védelméhez és a fenntarthatósághoz járul hozzá, hanem pozitív hatást gyakorolhat az ingatlan értékére és üzleti teljesítményére is.

Megjelenés időpontja: 2023. június 27.

Minőségi takarítás

Gondolatok a megfelelő szolgáltató kiválasztásáról és az elvárt minőség rögzítéséről
A tisztítási szolgáltatások minőségi követelményeinek szerződésben történő rögzítése hozzájárul a mindkét fél számára előnyös és hosszú távú üzleti kapcsolat kialakításához. A megbízhatóság, a teljesítési garancia és az egyértelműség, amit a szerződés nyújt, mind a szolgáltató, mind a megrendelő számára előnyös, és segít a tartós és sikeres együttműködés kialakításában. S hogy az egyformának látszó szolgáltatások közül melyiket válassza ki a tulajdonos vagy a property menedzser? – ebben is segítséget nyújt a mostani blogbejegyzésünk.

Megjelenés időpontja: 2023. június 20.

Vita

Mikor jöhet el az ideje a facility management cég lecserélésének?
Egy épület-tulajdonosnak vagy property managernek, amikor kiválasztja és szerződést köt egy facility management (FM) céggel, az a célja, hogy hosszú távon is hatékony és zökkenőmentes üzemeltetést biztosítson az adott ingatlanban. Az FM cég felelős a létesítmények takarításáért, karbantartásáért, őrzéséért (stb.) és ezen folyamatok optimalizálásáért. Azonban előfordulhat, hogy bizonyos problémák megoldásában a megbízó nem vagy nem kellőképpen támaszkodhat a megbízott vállalatra, és felmerülhet az FM cég lecserélésének szükségessége. 

Megjelenés időpontja: 2023. június 13.

Az illusztrációk forrásait az adott cikknél tüntettük fel.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „Egy szürke irodaházban sem annyira nyomasztó és ordító a magány, mint amilyen egyeseknek egy vidám nyaralóhelyen lehet.” (Kordos Szabolcs)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás