Facility/Property management blog

Járóbetegellátás 

A járóbetegellátás minősége a tisztaság-érzetet is befolyásolja


A közelmúltban jelent meg egy amerikai felmérés, amelynek célkitűzése az volt, hogy a szakemberek jobban megértsék, hogyan biztosítható egy olyan ideális járóbeteg „élmény”, amely tiszta, biztonságos és meghaladja a betegek elvárásait. Ami a tisztaságot illeti, az adatok egyértelműen megmutatták a betegek percepcióinak fő mozgatórugóit – és ezek nem feltétlenül azok, amire az intézmények vezetői és a facility managerek számítottak.

A KSH adatai szerint 2021-ben a magyar betegek 55.411.084 alkalommal jelentek meg valamilyen járóbeteg-szakkellátási intézményben. Ezek az egységek kritikus szerepet játszanak az olyan páciensek orvosi ellátásában, akik nem igényelnek hosszasabb kórházi kezelést. Ezekben az épületekben is szigorú tisztasági előírásokat kell betartani a fertőzések és betegségek terjedésének megakadályozása érdekében. Ez különösen fontos a jelenlegi helyzetben, mivel a COVID-19 világjárvány rávilágított arra, hogy mennyire elengedhetetlen az egészségügyi intézmények tisztaságának és megemelt szintű higiéniai állapotának megőrzése.

Az intézmények tisztasága több szempontot is magában foglal. Például az egyik kritikus tényező a tiszta és higiénikus környezet fenntartása. A létesítményt tisztán és törmeléktől, portól és egyéb szennyeződésektől mentesen kell tartani. Ez magában foglalja annak biztosítását is, hogy minden felületet, berendezést és műszert rendszeresen fertőtlenítsenek, és hogy a hulladékot biztonságosan és hatásosan ártalmatlanítsák. Gondoskodni kell a helyiségek megfelelő szellőztetéséről is.

A tiszta és higiénikus környezet fenntartása mellett a járóbeteg-ellátó intézményeknek a létesítménygazdálkodókkal egyeztetett protokollokkal kell rendelkezniük a fertőzések leküzdésére is. Ez magában foglalja a fertőző betegségben szenvedő betegek azonosítását és elkülönítését, valamint annak biztosítását, hogy a személyzet tagjai betartsák és betartassák a vonatkozó előírásokat. A személyzet tagjait ki kell képezni a fertőző anyagok megfelelő kezelésére és ártalmatlanítására, beleértve a használt tűket és egyéb egészségügyi hulladékokat is.

A járóbeteg-ellátó intézmények tisztasága kulcsfontosságú az orvosi ellátás sikeressége szempontjából. A tiszta és higiénikus környezet nemcsak a betegek és a személyzet jóllétét segíti elő, hanem javítja a betegek megítélését is. A páciensek nagyobb valószínűséggel bíznak meg és térnek vissza a tiszta és jól karbantartott létesítményekbe. A tiszta környezet segít csökkenteni az egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések kockázatát is, ami költséges lehet a betegek és az egészségügyi szolgáltatók számára egyaránt. Ennek biztosítására érdemes gyakorlott, az egészségügy sajátosságait jól ismerő facility management cég, például a BIG-HAUSE Kft. segítségét igénybe venni.

Ugyanakkor a Cmmonline.com március 1-én a Compass One Healthcare (Wayne, USA) egészségügyi támogató szolgáltatásokat nyújtó cég és a Press Ganey (Fort Worth, USA) egészségügyi tanácsadó cég azon közös jelentéséről számolt be, amely feltárta, hogy a betegek ambuláns ellátási intézményekben (például orvosi rendelőkben és járóbeteg-sebészeti központokban) szerzett tapasztalatai befolyásolhatják a környezet tisztaságával kapcsolatos véleményüket is.

Az elemzés több mint egymillió, a beavatkozás után végzett betegfelmérés adataiból áll. A legfontosabb megállapítások között szerepel például, hogy

– Statisztikailag szignifikáns kapcsolat volt a páciensnek a létesítmény tisztaságáról való percepciója és a fertőzés jelei között az adott intézményen kívül.

Ha a betegek nem érezték úgy, hogy az intézmény tiszta volt, 2,3-szor nagyobb valószínűséggel számoltak be fertőzésre utaló jelekről, miután elhagyták az ambuláns ellátást.

– A tisztaságról alkotott képzetet leginkább a betegek három tapasztalati tényezője befolyásolta:

1. a nem-klinikai személyzet tagjainak udvariassága,

2. az, hogy jól érezték-e magukat az ottlétük során és

3. az élmény „általános hatékonysága” (pl. zökkenőmentes bejelentkezési folyamat vagy a beavatkozás előtti jó kommunikáció).

 – A tisztaságról alkotott percepció különbözött a betegek kulcsfontosságú demográfiai jellemzőitől, többek között a régiótól, a nemtől, a fajtól és az etnikai hovatartozástól függően.

Például a férfi válaszadók tisztaságról alkotott felfogását nagyobb mértékben befolyásolta a személyzet „udvariassága és tisztelete”, míg a női válaszadókra nagyobb hatással volt az intézményről alkotott általános megítélésük és a betegellátó csapat segítőkészsége.

A Beyond the physical environment: Defining key drivers of cleanliness in the ambulatory surgical and perioperative setting („A fizikai környezeten túl: a tisztaság kulcsfontosságú tényezőinek meghatározása ambuláns sebészeti és perioperatív környezetben”) című tanulmány erről a linkről kiindulva tölthető le.


A címlapkép forrása: Pixabay.com
Közzététel: 2023. április 6.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „A meghallgatás a legrosszabb dolog. Olyan, mintha egy áruházban bútorokat takarítanál.” (Udo Kier)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás