Facility/Property management blog
Vállalati kultúra – facility manager – épülettulajdonos
A jó vállalati kultúra kulcsfontosságú egy facility management cég teljesítményének és az ügyfelekkel való kapcsolatának javításában. Az alkalmazottak elkötelezettsége, az innováció ösztönzése és az ügyfélelégedettség növelése mind hozzájárulnak a cég sikeréhez. Emellett a vállalati kultúra támogatja a bizalom kialakítását és a hatékony kommunikációt az ügyfelekkel, ami elengedhetetlen a hosszú távú megbízói kapcsolatok fenntartásához. Egy facility management cégnek érdemes beruházni és ápolni vállalati kultúráját annak érdekében, hogy versenyképes maradjon és hosszú távú sikereket érjen el a piacon.
Szeptember 28-án mutatta be a Cmmonline.com-on a cikk Eagle Hill Consulting 2023-as vállalati kultúra-felmérésének adatait. Ezek szerint az amerikai alkalmazottak közel 73%-a gondolja úgy, hogy a céges kultúra befolyásolja a minőségi munkavégzésre való képességét, és 72%-uk nyilatkozott úgy, hogy a vállalati kultúra befolyásolja a munka termelékenységét és hatékonyságát is. A tanulmány azt is megállapította, hogy a megkérdezett 1315 munkavállaló 65%-a úgy véli, hogy a munkahelyi kultúra hatással van az ügyfelek kiszolgálására való képességükre, míg 64%-uk szerint az innováció és a kreativitás motorja.
Arra a kérdésre, hogy mely szervezeti kultúraelemek a legfontosabbak, a munkavállalók a tiszteletet (74%), az integritást (57%), a stabilitást (55%), az etikus bánásmódot (53%) és a munkavállalók jóllétét (51%) választották. Amikor arról kérdezték őket, hogy ki befolyásolja a szervezeti kultúrát, a válaszadók 86%-a a kollégákat, 79%-a a főnököt, 75%-a a humánerőforrás-menedzsmentet, 69%-a pedig a vezetést jelölte meg.
E friss külföldi felmérés nyomán nézzük meg röviden, hogy függ össze a vállalati kultúra a megbízók elégedettségével!
Mint minden más cégnek, a létesítménygazdálkodással foglalkozóknak is szükségük van egy jól kialakított vállalati kultúrára ahhoz, hogy megfelelően működhessenek és hosszú távon is sikeresek lehessenek.
A vállalati kultúra a cég értékeit, normáit és magatartási mintáit foglalja magában. Közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere, amely a kívánatos magatartás mellett tartalmazza és azt a gondolkodásmódot is, amely által a céges környezet minden apró részlete értelmet nyer.
Az angol nyelvű Wikipédia szervezeti kultúrának nevezi, s négy megnyilvánulási területét sorolja fel:
- a szervezet üzleti tevékenységének módja, az alkalmazottakkal, az ügyfelekkel és a tágabb közösséggel való bánásmód,
- milyen mértékben engedik meg a szabadságot a döntéshozatalban, az új ötletek kidolgozásában és a személyes véleménynyilvánításban,
- hogyan áramlik a hatalom és az információ a hierarchián belül, és
- mennyire elkötelezettek a munkavállalók a kollektív célok iránt.
A nemzetközi létesítménygazdálkodási szövetség, az International Facility Management Association honlapján megjelent egyik írás szerint a befogadó, felemelő szervezeti kultúra megteremtése időt, erőforrásokat és elkötelezettséget igényel. A nagyszerű kultúra olyan kapcsolatokat épít, amelyek számítanak, és egy szervezetben finom része az egymással való bánásmód. A személyzet fluktuációja és a vezetőségben bekövetkező változások kihívást jelenthetnek. Az újonnan felvett munkatársak értékrendjének meg kell egyeznie a szervezet értékeivel, meg kell ismerniük a kultúrát, és úgy kell érezniük, hogy be tudnak illeszkedni. A szolgáltatási ciklusok, eljárások, a folyamatos képzés és a vezetés általi modellezés életben tarthatja a nagyszerű kultúrát. De ez nem történik automatikusan. Egy jól kialakult, pozitív kultúra folyamatos figyelmet és karbantartást igényel, különben nem lesz tartós.
A már korábbi blogbejegyzéseinkben is idézett AkitaBox honlapja egy helyen ezzel kapcsolatban úgy fogalmaz, hogy a vállalati kultúra nem csak boldogabb és kevésbé stresszes munkahelyet teremt, hanem emellett valós hatással is van a csapat teljesítményére és munkájuk minőségére. Az erősebb létesítményi csapatkultúra nyitottabb kommunikációt eredményez a csapatban. Ha a csapattagok hajlandóak segítséget kérni, és csapattársaik hajlandóak segítséget adni, a karbantartási feladatok gyorsabban elvégezhetők. Ez a nyílt kommunikáció megnyitja az utat a folyamatos fejlesztés előtt is. Ha a csapattagok hajlandóak javaslatokat tenni, új ötleteket felvetni, és másképp gondolkodni a dolgok elvégzésének módjáról, az valóban megújíthatja a létesítményekben alkalmazott folyamatokat és eljárásokat. Az erősebb FM-kultúra segít csökkenteni a stresszt és a kiégési arányt is, így a csapattagok boldogok és produktívabbak maradnak.
Ehhez az alábbi hatékony csapatépítési stratégiákat ajánlják:
– Tegye a kultúrát a felvételi folyamat részévé!
– Húzza meg a „kulturális vonalat”! (A vonal fölött vannak azok a cselekedetek, értékek és meggyőződések, amelyek mellett kiáll. Alatta minden más)
– Kommunikálja a jövőképet!
– Mutasson példát!
– Tartson ki mellette, még akkor is, ha nehéz!
– Kövesse nyomon az előrehaladást!
– Jutalmazza a csapatát!
– Végezzen kiigazításokat!
Douglas Fisher, Nancy Frey és Ian Pumpian „Hogyan hozzuk létre a teljesítménykultúrát” című könyvükben leírják, hogy mi ennek az 5 alappillére:
– üdvözölés
– nem-ártás
– a szavak megválasztása
– soha nem késő tanulni
– a világegyetem legjobb iskolája
Milyen hatással van a jó vállalati kultúra egy facility management cég teljesítményére?
- Alkalmazottak elkötelezettsége
A jó vállalati kultúra segít az alkalmazottaknak elkötelezetté válni a cég iránt. Ha a munkavállalók hisznek a cég értékeiben és küldetésében, nagyobb valószínűséggel tesznek meg mindent a munkájukban való kiválóság elérése érdekében. Ez a magasabb produktivitáshoz és jobb szolgáltatási minőséghez vezethet.
- Innováció és fejlesztés
Az olyan vállalati kultúra, amely támogatja az új ötletek és innovációk előmozdítását, lehetővé teszi a cégnek, hogy lépést tartson a változó üzleti környezettel. A kreativitás ösztönzése és a tanulásra való ösztönzés hozzájárulhat az új megoldások kifejlesztéséhez, amelyek javíthatják a facility management cég szolgáltatásait.
- Ügyfélelégedettség
Az elégedett és elkötelezett alkalmazottak gyakran jobban szolgálják az ügyfeleket. Ha a vállalati kultúra az ügyfélcentrikusságra helyezi a hangsúlyt, a megbízók elégedettebbek lesznek a cég szolgáltatásaival. Ez hosszú távon hűséges ügyfeleket és pozitív hírnevet eredményezhet.
Egy-egy létesítménygazdálkodási cégnek gyakran számos megbízója van, és megbízhatóságuk, illetve a velük való tartós együttműködés kulcsfontosságú. A vállalati kultúra és a megbízói elégedettség között számos kapcsolat és kölcsönhatás létezik.
A vállalati kultúra hatása a megbízói kapcsolatokra
- Munkatársak elégedettsége és megbízói elégedettség
A vállalati kultúra befolyásolja a munkatársak elégedettségét és elkötelezettségét. Ha a munkavállalók elégedettek és motiváltak, nagyobb valószínűséggel fognak jobb minőségű munkát végezni és magasabb szintű ügyfélszolgáltatást nyújtani, ami növeli a megbízói elégedettséget.
- Értékrend és ügyfélszolgálat
A vállalati kultúra meghatározza az értékeket, amelyek alapján a vállalat működik. Ha az ügyfélcentrikus értékek részei a vállalati kultúrának, akkor a munkatársak nagyobb figyelmet fordítanak az ügyfelek igényeire, és törekednek az ügyfélelégedettség növelésére.
- Kommunikáció és transzparencia
A vállalati kultúra befolyásolja a kommunikációs stílust és a transzparenciát a vállalaton belül. Ha a vállalat nyitott és transzparens a munkatársak és az ügyfelek felé, akkor az hozzájárulhat a megbízói elégedettséghez, mivel az ügyfelek jobban megértik a vállalat működését és döntéseit.
- Vállalati hozzáállás és ügyfélkapcsolatok
A vállalati kultúra alapján alakul ki a vállalat hozzáállása az ügyfelekkel való kapcsolatokhoz. Ha a vállalat kiemeli az ügyfélközpontúságot és az ügyfelekkel való pozitív kapcsolattartást, az hozzájárulhat a megbízói elégedettség növeléséhez.
- Vezetési stílus és példamutatás
A vállalati vezetők példamutató szerepe és vezetési stílusa jelentős hatással van a vállalati kultúrára és a munkatársak viselkedésére. A vezetők pozitív hozzáállása az ügyfelekhez és az ügyfélorientált vezetés hozzájárulhat a megbízói elégedettség növeléséhez.
Ahogy a blogbejegyzés elején említett Eagle Hill Consulting cég elnök-vezérigazgatója, Melissa Jezior megfogalmazta:
„Bár a foglalkoztatási trendek a gazdaság enyhülésével eltolódtak, a munkáltatók nem téveszthetik szem elől az erős kultúra alapvető fontosságát. Nemcsak a legjobb dolgozók megtartásában segít, hanem az egészséges kultúra a csúcsteljesítmény, az innováció és az ügyfélkiszolgálás motorja is.”
Azt hisszük, ezzel csak egyetérthetünk.
A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2023. október 3.
Corporate culture – facility manager – building owner
A good corporate culture is key to improving the performance of a facility management company and its relationship with its customers. Employee engagement, encouraging innovation and increasing customer satisfaction all contribute to a company’s success. In addition, a corporate culture supports the development of trust and effective communication with clients, which is essential for maintaining long-term client relationships. A facility management company should invest in and nurture its corporate culture in order to remain competitive and achieve long-term success in the market.
A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA
A hét idézete: „Tanácskozzunk, fáradjunk s cselekedjünk, s csak ne kívánjuk még azt is, hogy a kormány érettünk szántson, vessen, s csűreinkbe takarítson is.” (Széchenyi István)
A hét blogbejegyzése: Fit-out napjainkban
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
24 órán belül visszajelzünk Önnek!