Facility/Property management blog

Kiszervezés, outsourcing

Kiszervezés a létesítménygazdálkodásban


A létesítménygazdálkodás kiszervezésével egy vállalat, így adott esetben az Ön cége is pénzt takaríthat meg és javíthatja a hatékonyságot, mivel egy tapasztalt szolgáltató szakértelmét és erőforrásait aknázza ki. Az outsourcing számos módon történhet, beleértve a hosszú távú szerződéseket, a projektalapú megállapodásokat vagy az igény szerinti, eseti szolgáltatásokat. Az elmúlt években a facility management tevékenység kiszervezése egyre népszerűbbé vált, és egyre több cég, így például a BIG-HAUSE Kft. is kínálja ezirányú szolgáltatásait a potenciális megbízók felé.

A Global Market Insights piackutatási jelentése szerint a létesítménygazdálkodási világpiac mérete 2027-re elérheti a 2 billió dollárt, amit a COVID-19 miatti növekvő felhőalapú telepítések, valamint a távmunka- és kiszervezési trendek támogatnak. Ezenkívül az eszközök nyomon követésére és a termelékenység növelésére vonatkozó növekvő szervezeti követelmények is pozitívan befolyásolják az iparágat. A Facilityexecutive.com cikke bemutat néhány olyan tényezőt, amelyek hatással lesznek a létesítménygazdálkodási piaci trendekre. Például a kiszervezett szegmens várhatóan több mint 10%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) fog bővülni a 2021-2027-es időszakban.

A létesítménygazdálkodási outsourcing (maga a kifejezés az angol OUTside reSOURCe usING-ból – külső forrás igénybevételéből ered) egyik fő előnye a költségmegtakarítás. Bizonyos funkciók kiszervezésével a szervezetek csökkenthetik munkaerő-költségeiket, mivel már nem kell alkalmazottakat felvenniük és kiképezniük e feladatok elvégzésére. Ezenkívül az outsourcing cégek alacsonyabb árakat kínálhatnak a méretgazdaságosságuk és az általuk nyújtott szolgáltatásokra való szakosodásuk miatt. A kiszervezés másik előnye a fokozott hatékonyság.

A szakcégek gyakran speciális szakértelemmel és fejlett technológiával rendelkeznek, amely lehetővé teszi számukra a feladatoknak a házon belüli alkalmazottakénál hatékonyabb elvégzését. Ez jobb teljesítményt és eredményeket, valamint jobb szolgáltatásnyújtást eredményezhet az ügyfelek számára.

A létesítménygazdálkodás kiszervezése azt is lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy alapvető kompetenciáikra összpontosítsanak. A nem alapvető funkciók kiszervezésével a szervezetek több időt és erőforrást fordíthatnak elsődleges üzleti tevékenységeikre. Ez az innováció és a versenyképesség növekedéséhez, valamint a vevői elégedettség javulásához vezethet.

A terület helyzetét vizsgálta a CBRE ingatlan tanácsadó cég „Facilities Management Procurement Perspectives” (kb. „A létesítménygazdálkodás beszerzési perspektívái”) című februári elemzése, amelyből kiderül, hogy kizárólag a létesítménygazdálkodási beszerzésekre fókuszálva, napjainkra az outsourcing vált a domináns modellé. A felmérésben résztvevő válaszadók
– 58%-a nyilatkozott úgy, hogy kiszervezi (stratégiai szövetséget köt külső szolgáltatókkal) a létesítménygazdálkodási szolgáltatásokat,

– míg negyede csak bizonyos taktikai szerepkörben alkalmaz cégeket, például csak karbantartási vagy csak takarítási feladatra (ez az „out-task”),

– a fennmaradó 15% pedig saját maga végzi el a szükséges feladatokat.

Ezirányú eredményeiket úgy összegezték, hogy az outsourcing az évek során az üzleti élet számos területén egyre népszerűbb lett, különösen a világjárványt követően, amikor a vállalatok gyorsan módosították az ellátási lánc szállítási modelljét. A külső szolgáltatók nagyobb hozzáférést kapnak az innovációk szélesebb köréhez, és a jelentős ráfordítások konszolidálása révén profitálnak az ellátási lánc hatékonyságából. Ezenkívül jobban ki tudják használni vásárlóerejüket és beszállítói kapcsolataikat.

Visszatérve a felmérésre, cégünknek, a BIG-HAUSE Kft-nek éppen az abban említett „out-task” feladatok ellátása az erőssége. Egyelőre önállóan nem vállalunk komplex létesítménygazdálkodási megbízásokat, de a részterületek ellátásával lehetőséget biztosítunk a megbízóink, adott esetben az Ön számára, hogy megtartsák az irányítást más, alapvető üzleti tevékenységük szempontjából kritikus funkciók felett. Mindezzel rugalmasabb és költséghatékonyabb alternatívát biztosítunk a facility management funkciók teljes kiszervezésének.


A címlapkép forrása: Pixabay.com
Közzététel: 2023. április 6.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „A meghallgatás a legrosszabb dolog. Olyan, mintha egy áruházban bútorokat takarítanál.” (Udo Kier)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás