Facility/Property management blog
Facility management az ünnepek alatt
A facility management szakemberek munkája az ünnepi időszakban (is) kulcsfontosságú a létesítmények biztonságos és zökkenőmentes működésének biztosításához. Az ünnepi dekorációk kezelésétől kezdve a karbantartási feladatok elvégzéséig számos olyan teendőt látnak el, amelyek hozzájárulnak az ünnepi hangulat megteremtéséhez, miközben biztosítják a szükséges hátteret.
„Az ünnepi szezon nemcsak a bevásárlóközpontok számára jelent nyüzsgő időszakot, de az irodaházakban és a logisztikai központokban dolgozók számára is. Az üzemeltetésben dolgozók az év utolsó heteinek tervezését már hónapokkal korábban elkezdik, hogy fenn tudják tartani a zökkenőmentes működést az ügyfelek, az alkalmazottak és a vendégek számára” – írta december 18-i cikkében a Portfolio.hu. Az írás leginkább a szentestét megelőző időszakról szól, de talán célszerű áttekinteni, hogy milyen feladatok várnak a létesítménygazdálkodási vezetőkre és munkatársakra a karácsonyi ünnepek alatt, a két ünnep között, szilveszterkor és január első napjaiban.
Bár a létesítménygazdálkodás szempontjából ez az időszak alig különbözi bármelyik másiktól, van néhány speciális feladat, amelyek elvégzésével biztosítaniuk kell az épületek zavartalan működését és az azt használók vagy dolgozók kényelmét. Az év ezen időszaka különleges kihívásokat jelent, és a facility managementnek rugalmasan és hatékonyan kell reagálnia a változó igényekre. Milyen feladatokat végeznek ezekben az időszakokban?
A karácsonyi ünnepek alatt
1. Dekoráció és ünnepi hangulat
A facility management csapat volt vagy lehetett a felelős az épületek ünnepi dekorációjának elhelyezéséért és karbantartásáért. Ez magában foglalta a karácsonyfák felállítását, ünnepi fények és díszek elhelyezését, valamint a közösségi terek ünnepi hangulatának megteremtését. A munkaszüneti napokon ezek ellenőrzése és üzemeltetése a feladat.
2. Biztonság és védelem
Az ünnepek alatt növekszik a betörések és vandalizmus kockázata, ezért a biztonsági intézkedések fokozása elengedhetetlen. A létesítménygazdálkodási munkatársaknak gondoskodniuk kell a biztonsági rendszerek megfelelő működéséről, beleértve a kamerákat, riasztókat és beléptető rendszereket.
3. Hóeltakarítás és téli karbantartás
Bár manapság ez sajnos inkább csak „elméleti” feladat, a téli időszakban a hóeltakarítás és a csúszásveszély megelőzése kiemelt fontosságú. A facility management munkatársainak biztosítaniuk kell a járdák, parkolók és bejáratok tisztaságát és biztonságát.
A két ünnep között
1. Karbantartási munkálatok
Az év végi időszak jó lehetőséget nyújt a kisebb karbantartási munkálatok elvégzésére, mivel sok épület részben üres vagy kisebb forgalommal működik. Ez magában foglalja a festést, javításokat és egyéb karbantartási tevékenységeket.
2. Raktárkészletek feltöltése
A facility management csapatoknak gondoskodniuk kell arról, hogy a raktárkészletek, beleértve a tisztítószereket, karbantartási anyagokat és egyéb eszközöket, fel legyenek töltve a következő évre.
3. Ünnepi rendezvények támogatása
Sok vállalat és intézmény ünnepi rendezvényeket tart a két ünnep között. A facility management csapatok feladata a rendezvények logisztikai támogatása, beleértve a bútorok elrendezését, technikai eszközök beállítását és a rendezvények után a takarítást.
Szilveszterkor
1. Biztonsági intézkedések fokozása
A szilveszter éjszakája különös figyelmet igényel a biztonság szempontjából. A facility management csapatoknak gondoskodniuk kell arról, hogy az épületek biztonsági rendszerei hibátlanul működjenek, és a tűzvédelmi berendezések készenlétben legyenek.
2. Ünnepi dekoráció eltávolítása
A szilveszter utáni napokban megkezdődik az ünnepi dekoráció eltávolítása és a közösségi terek visszaállítása a mindennapi használathoz.
3. Tűzijátékok és ünnepi rendezvények felügyelete
A szilveszteri ünnepségek alatt gyakran kerül sor tűzijátékokra és egyéb rendezvényekre. A facility management csapatok feladata ezeknek az eseményeknek a felügyelete és a biztonságos lebonyolításuk biztosítása.
Január első napjaiban
1. Újév utáni takarítás
Az újév első napjaiban a facility management csapatoknak alapos takarítást kell végezniük az épületekben, hogy azok tisztán és rendezett állapotban várják az embereket.
2. Rendszerek ellenőrzése és beállítása
Az új év kezdetén fontos ellenőrizni az épületgépészeti rendszereket, mint például a fűtést, hűtést, szellőzést és vízvezetékeket. Ezen rendszerek hibátlan működése alapvető fontosságú az épület komfortja és biztonsága szempontjából.
3. Éves karbantartási terv készítése
Január első napjaiban a facility management csapatoknak el kell készíteniük az éves karbantartási tervet, amely magában foglalja az elkövetkező év karbantartási feladatait, ütemezését és költségvetését.
A karácsonyi ünnepek, a két ünnep közötti időszak, szilveszter és az újév első napjai különleges kihívásokat és feladatokat jelentenek a facility managementben dolgozók számára. Ezek az időszakok a rugalmas, hatékony és átfogó tervezést igénylik, hogy biztosítsák az épületek zavartalan működését, a bérlők vagy a dolgozók biztonságát és kényelmét. A megfelelő felkészüléssel és figyelemmel a létesítménygazdálkodási munkavállalók sikeresen kezelhetik az ünnepi időszak kihívásait és hozzájárulhatnak a kellemes ünnepi élményhez minden érintett számára.
Tanácsok épülettulajdonosoknak és property managereknek
Bár a blogbejegyzés megjelenésének napján ezzel már elkéstünk, de a jövőre nézve is talán érdemes átnézni, mire kell figyelni az épületek tulajdonosainak és/vagy property managereinek, mielőtt elmennek jól megérdemelt pihenőjükre? Az Almeida Facilities Ltd. tanácsai:
1. Tervezzen!
Az előre tervezés biztosítja, hogy felkészült legyen minden olyan problémára, amely ebben az időszakban felmerülhet, és segíthet elkerülni a költséges javításokat vagy a felkészülés hiánya miatti késedelmeket. Fontos, hogy az ünnepeket előtt rendszeresen ellenőrizze létesítménye minden részét, hogy az esetleges problémákat minimális fennakadással lehessen azonosítani és orvosolni. Ez magában foglalhatja az olyan problémák ellenőrzését, mint a szivárgás, a penész vagy a károk egyéb jelei, valamint annak ellenőrzését, hogy minden biztonsági protokoll naprakész-e.
2. Végezze el az alapvető karbantartási ellenőrzéseket!
Mielőtt óvó tekintetét néhány napra leveszi az ingatlanára, győződjön meg arról, hogy minden alapvető karbantartási ellenőrzést elvégeztek-e a létesítményen és a berendezéseken. Ez csökkenti annak az esélyét, hogy távolléte alatt váratlan problémák merüljenek fel, és segít minimálisra csökkenteni a zavarokat, amikor az újévben visszatér. A leggyakrabban ellenőrizendő dolgok közé tartoznak a légkondicionáló berendezések, a fűtési rendszerek, a tűzvédelmi rendszerek, valamint a vízvezeték-szerelvények és -berendezések. Amennyiben az ellenőrzések során javításokat vagy cseréket állapítanak meg, akkor azokat még az ünnepek előtt el kell végezni.
3. Gondoskodjon az épületének biztonságáról!
Az is fontos, hogy zárás előtt biztosítsa telephelyét. Ez magában foglalja az összes ajtó és ablak bezárását, valamint a beléptető rendszerek aktiválását és a CCTV-kamerák megfelelő működését. Ez segít megvédeni ingatlanát a lopás vagy vandalizmus ellen, amíg Ön távol van, valamint elriasztja a nem kívánt betolakodókat attól, hogy a karácsonyi időszakban üresen álló helyiségekbe behatoljanak. Természetesen mindez nagyrészt elhagyható, ha saját vagy kiszervezett biztonsági csapatot működtet.
4. Használja ki az automatizációt!
Azon üzlettulajdonosok számára, akik az ünnepi szezonban nem szeretnék teljesen leállítani létesítményeiket, az automatizálás ideális megoldás lehet a működés irányítására a távollétük alatt. Az automatizált megoldások, például a világításvezérlés lehetővé teszi, hogy a normál munkaidőn kívül is fenntartsák a láthatóságot anélkül, hogy ehhez állandóan jelen kellene lennie a személyzetnek – ami különösen akkor hasznos, ha karácsony és újév között korlátozott számú személyzet áll rendelkezésre. Az ilyen rendszerek a kereskedelmi épületek hőmérséklet-szabályozására is használhatók, segítve a vállalkozásokat abban, hogy létesítményeik az ünnepek alatt a csökkentett létszám ellenére is kényelmesek maradjanak.
5. Tartsa a szokásos munkarendet!
Bár csábító, hogy az ünnepek alatt a munkaidő csökkentésével kihasználjuk a csökkentett létszámot, ez a későbbiekben problémákhoz vezethet, ha a dolgokat nem tartjuk kézben. A szokásos munkaidő megtartása azt jelenti, hogy az olyan kulcsfontosságú feladatokat, mint a takarítási rend, a karbantartási ellenőrzések és a biztonsági őrök műszakjai továbbra is a megszokott rend szerint kell végezni, hogy ebben az időszakban is minden rendben legyen. Ez segít fenntartani a folytonosságot az üzleti műveleteken belül, amikor a személyzet visszatér a szünetről.
A kanadai Kleenway nevű szolgáltató egy ellenőrző listát állított össze számukra:
- Tudassa a kereskedelmi takarító céggel az ünnepi menetrendet!
- Tervezze be a berendezések karbantartását!
- Egészségügyi és biztonsági felülvizsgálat!
- Készüljön fel a kedvezőtlen időjárásra!
- Küzdjenek a megfázás és az influenza bacilusai ellen!
- Tervezzen a megnövekedett gyalogosforgalomra!
- Év végi rendrakás és kiszortírozás!
Összegzésként megállapíthatjuk, hogy a karácsonyi ünnepek, a két ünnep közötti időszak, szilveszter és az újév első napjai különleges kihívásokat és feladatokat jelentenek a létesítménygazdálkodási szakemberek számára. Ezek az időszakok megkövetelik a rugalmas, hatékony és átfogó tervezést, hogy biztosítsák az épületek zavartalan működését, a látogatók, a bérlő és a dolgozók biztonságát és kényelmét. A megfelelő felkészüléssel és figyelemmel a munkavállalók sikeresen kezelhetik az ünnepi időszak kihívásait és hozzájárulhatnak a kellemes ünnepi élményhez minden érintett számára. A BIG-HAUSE Kft. is erre készül.
A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2024. december 24.
© Kérjük a szerkesztőségeket, hogy bejegyzésünk átvételekor hitvatkozásként jelöljék meg (linkkel) a Property/Facility Management Blog-ot és/vagy a BIG-HAUSE Kft-t!
Facility management during the holidays
The work of facility management professionals is key to ensuring the safe and smooth operation of facilities during the festive season (as well). From managing the festive decorations to carrying out maintenance tasks, they perform a range of tasks that help to create the festive atmosphere while providing the necessary back-up.
A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA
A hét idézete: „Azok elől, akik takarítanak utánad, semmit sem lehet eltitkolni.” (Mark Lawrence)
A hét blogbejegyzése: A munka világa a takarítók szemével
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
24 órán belül visszajelzünk Önnek!