Facility/Property management blog

Fehér kesztyűs felújítás  

„Fehér kesztyűs” felújítás


A „fehér kesztyűs” megközelítés általában a szolgáltatások magas szintjére utal, ahol különös figyelmet fordítanak a részletekre és a minőségre. A felújítási munkák során ez azt jelenti, hogy a kivitelezők ügyelnek a tisztaságra, minimalizálják a zavarokat, és a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzák a tulajdonosnak, a property managernek, a facility managernek, azok munkavállalóinak, illetve – természetesen – a bérlőknek. Ugyanakkor jelenti azt is, hogy a projektek végén alaposan átvizsgálják a végeredményt, és biztosítják, hogy minden részlet tökéletes legyen. Ez magában foglalja a takarítást, a végső ellenőrzést és az ügyfél elégedettségét biztosító intézkedéseket is.

A fehér kesztyű az évszázadok során a hatalom szimbólumából a tisztelet jelképe, majd elegáns kiegészítő lett. Egy krónika szerint például 960-ban, Mayence új püspökének beiktatási szertartásán a Saint-Alban kolostor szerzetesei egy pár fehér kesztyűt adtak neki. A gyülekezet ezután egy imát mondott, amelyben arra kérték Istent, hogy védje meg szolgája kezének tisztaságát. A francia királyok is kaptak egy pár fehér kesztyűt a koronázáskor, mert a király szent kezét nem szabad bemocskolni tisztátalan tárgyak érintésével. A ceremónia után a kesztyűket elégették, hogy később senki ne használhassa azokat. A 15. századtól kezdve elvesztették szakrális jellegüket, és divatos kiegészítőkké és díszekké váltak

Napjaink „fehér kesztyűs” megközelítésének eredete a tisztítóiparnál keresendő, ahol a fehér kesztyű viselése azt jelentette, hogy még a legkisebb szennyeződésekre is odafigyelnek. A „fehér kesztyűs” szolgáltatás egyformán kivételes és prémium élményt nyújt minden ügyfél számára. Az ügyfelek elvárásainak túlteljesítése azt jelenti, hogy az ügyfelek igényeit előtérbe helyezzük, személyre szabjuk az élményt, őszintén törődünk a boldogságukkal és elégedettségükkel, és a problémákat még azok felmerülése előtt megoldjuk. Ezt a filozófiát sok iparág átvette, köztük a felújítási szektor is. 

A felújítási (és tisztítási) munkák bizonyos óhatatlanul együtt járnak azzal, hogy a munkavégzés megzavarja az érintetteket mindennapi tevékenységük végzésében. Ez különösen igaz a nagyszabású felújítási projektekre, ahol a szakemberek ipari eszközöket használnak, nagy területen dolgoznak, és szükség lehet irodai és kereskedelmi környezetben a bérlők, ipari területen egyes vállalkozások ideiglenes áthelyezésére is. Jóllehet bizonyos zavarás elkerülhetetlen, mi, szakemberek kezelhetjük ennek a mértékét. A nagyszabású felújítások során a szakemberek ilyen megközelítést alkalmazhatnak, hogy a lehető legkisebb zavart okozzák, a csökkentett zajszennyezéstől a gyorsabb ütemezésig. A figyelem, a törődés és az ügyfélszolgálat megfelelő kombinációjával még a legambiciózusabb munkák is gördülékenyen mennek végbe. 

A „sikeres munkahelyek gondos gazdájaként” a BIG-HAUSE Kft. ennek a megközelítésnek a hétköznapi munkarendbe történő beillesztéséhez ad most Önnek néhány ötletet, főként a Cleanfax.com március 25-én cikkére alapozva, amely egyben blogbejegyzésünk megírásának apropóját is adja.

1. Kommunikáljon gyakran és világosan!

A „fehér kesztyűs” megközelítés nem csak a konkrét felújítási (és tisztítási) tevékenységre terjed ki. A szakembereknek nyílt, megbízható kommunikációs csatornákat is fenn kell tartaniuk az ügyfeleikkel. A projekt előrehaladtával rendszeresen és részletesen, személyesen és/vagy E-mail útján tájékoztatniuk kell az érintetteket az aktuális helyzetről. Tudassa az ügyféllel, hogy mit ért el az adott héten, és mik a céljai a következő hétre! Tájékoztassa őket a közelgő zavarokról is, például a megnövekedett zajszintről vagy az épületbe való korlátozott megközelíthetőségről, bejutásról! A kommunikáció ilyetén való megközelítésével elérhető, hogy az ügyfele tájékozottnak és „bevontnak” érezze magát – és ez nagyban hozzájárul cégének hírnevéhez.

2. Alkalmazza a legújabb technológiát!

A „fehér kesztyűs” szolgáltatás azt is jelenti, hogy az Ön cége az új tisztítási és felújítási eszközök, technológiák és technikák élvonalában van. Ahhoz, hogy ügyfeleinek a lehető legjobb élményt és eredményt nyújtsa, a legújabb technológiákat kell felhasználnia, és lépést kell tartania az iparág új fejleményeivel. A lézeres tisztítási technológia például a hagyományos tisztítási módszerek tisztább, csendesebb és hatékonyabb alternatívájaként jelenik meg. A legmodernebb gépek, például az ózongenerátorok felállítása pedig, ha helyesen használják, szag- és méreganyag-mentesen tarthatják a munkaterületeket és a közös helyiségeket. 

A Colliers 2023 szeptemberi jelentése szerint például az európai ingatlantulajdonosok és befektetők számára, akik utólagos átalakítással már elindultak a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás felé vezető úton, az előzetes kiadások hosszú távú bérleti díj- és tőkeérték-felhalmozási potenciált rejtenek magukban. A Europe’s Renovation Wave („Európa felújítási hulláma”) a szerzők szerint azt a szabályozási- és társadalmi nyomást vizsgálja, amely a felgyorsult eszközfelújítás korszakát indítja el, valamint a befektetők, tulajdonosok és bérlők által meghozható proaktív intézkedéseket, amelyekkel biztosíthatják, hogy eszközeik ne maradjanak le és ne maradjanak „hoppon” az épített környezet 2050-ig történő szén-dioxid-mentesítéséért folytatott versenyben.

3. Alkalmazza a legjobbakat!

A nagyszabású felújítási projektek nagy csapatokat igényelhetnek, de a szakembereknek nem szabad kompromisszumot kötniük a munkaerő minőségében. Győződjön meg róla, hogy minden nap nagy tapasztalattal rendelkező és jól képzett csapatot visz a helyszínre! A dolgozóknak és vezetőjüknek, vezetőiknek tapasztaltnak és lehetőség szerint a legújabb tanúsítványokkal és szakmai képzettséggel és ismeretekkel felvértezettnek kell lenniük. Ha nem rendelkezik ilyenekkel, akkor gondoskodjon megfelelő alvállalkozóról! Ügyeljen arra, hogy kommunikálja csapata szakértelmét az ügyfél felé, hogy tudják, hogy nem kevesebbet kapnak, mint világszínvonalú, de legalábbis a hazai piacon elérhető lehető legjobb szolgáltatást! 

A legtöbb iparágban, és különösen a felújítás és a takarítás területén, jelentős mennyiségű képzés folyik, amelyek célja, hogy segítsék az újonnan felvett alkalmazottakat a munkájuk elvégzéséhez szükséges műszaki ismeretek megszerzésében. Ez a műszaki képzés alapvető fontosságú szinte bármely vállalat sikeréhez bármely iparágban. Az osztálytermi oktatáson kívül a képzés gyakran azt jelenti, hogy az új alkalmazottnak egy kijelölt „oktatóval” kell dolgozni, amíg el nem sajátítja a megfelelő készségeket a felügyelet nélküli munkához. Kisebb szervezetekben ez az oktató lehet a tulajdonos, míg a nagyobbakban gyakran egy másik technikailag hozzáértő és megbízható frontvonali dolgozó – olvashatjuk a Cleanfax.com egy másik, 2023 májusában megjelent írásában.

4. Őrizze meg, amit lehet!

Még a legkisebb felújítási projektekben is prioritást élvez a megőrzés, azaz a szerkezet eredeti bájának és jellegének valamilyen mértékű megőrzése. A nagyobb projektek esetében ez különösen nehéz lehet; előfordulhat, hogy egy épület teljes homlokzatának aprólékos helyreállítását kell elvégeznie. A „fehér kesztyűs” megközelítés nagyon komolyan veszi a munka ezen részét is, és mindent megtesz a megfelelő anyagok beszerzése, a megfelelő szaktudás alkalmazása, valamint a korhű részletek megfelelő kialakítása érdekében.

5. Frissítse, amit kell!

Bizonyos esetekben a felújítás egyenlő részben megőrzés és evolúció. Az ügyfelek kihasználhatják ezt a lehetőséget arra, hogy frissítsék, amit frissíteni kell, például az energetikai rendszereket vagy a szerkezetet a szabványoknak megfelelő állapotba hozzák. A „fehér kesztyűs” megközelítés megtalálja a módját annak, hogy a modern technológiát – például a napelemeket – úgy integrálja, hogy az kiegészítse a meglévő esztétikát.

6. Egyszerűsítse a műveleteket!

A „fehér kesztyűs” megközelítést az üzleti tevékenység teljes körű megközelítése jellemzi. Mit jelent ez? Az Ön felújító (takarító) cégének egyetlen kapcsolattartási pontnak kell lennie az ügyfelek számára. Nem szabad, hogy más vállalkozók és alvállalkozók sokaságával kelljen zsonglőrködniük. Ez legyen az Ön feladata! A teljes körű szolgáltatási megközelítés azt is jelenti, hogy az összes szükséges papírmunkát és logisztikát házon belül kell lebonyolítani, és felügyelni kell a projekt teljes életciklusát, a projektmenedzsment kezdetétől az átadás előtti tisztításig!

7. Legyen gyors!

A „kesztyűs kézzel” történő szolgáltatás sosem megy a minőség rovására, de ez nem jelent kompromisszumot a hatékonyság terén. Az Ön felújítási munkájának olyannak kell lennie, mint egy jól olajozott gépezetnek, amely a lehető leghatékonyabban működik annak érdekében, hogy csökkentse az ügyfele és annak ügyfelei számára a kellemetlenségeket. Ahhoz, hogy ezt a legjobban elérje, győződjön meg róla, hogy nem kezdi el a munkát, amíg nem érti meg teljesen, hogy mivel jár a projekt, és nem térképezte fel az összes lehetséges akadályt. Legyen átlátható az ütemtervét illetően, és ha mégis meg kell hosszabbítania, tájékoztassa az ügyfelét az okokról! 

Egy-egy szállító kiválasztásakor a potenciális megrendelőket, pályázat-kiírókat gyakran árasztják el olyan ajánlatokkal, amelyben a kínált szolgáltatások (vagy termékek) szinte teljesen ugyanolyanok. Az ilyen típusú „árucikkek” értékesítése során nem csak az jelenthet kihívást, hogy megkülönböztessük magunkat a versenytársaktól, hanem az is, hogy a sok azonos vagy annak tűnő ajánlat közül kiválaszuk a nekünk legjobban megfelelőt. Ennek egyik módja lehet a „fehér kesztyűs” szolgáltatás kínálása vagy keresése.

A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2024. április 9.
© Kérjük a szerkesztőségeket, hogy bejegyzésünk átvételekor hitvatkozásként jelöljék meg (linkkel) a Property/Facility Management Blog-ot és/vagy a BIG-HAUSE Kft-t!

White-glove renovation projects

The “white-glove” approach usually refers to a high level of service, with a particular attention to detail and quality. In refurbishment work, this means that contractors take care to keep clean, minimise disruption and cause as little inconvenience as possible to the owner, property manager, facility manager, their employees and – of course – tenants. It also means that at the end of the project, the final result is thoroughly checked and every detail is perfect. This includes cleaning, final inspection and ensuring client satisfaction.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „Láss a munkához, mihelyt a nap felkelt, nehogy a nap a földre tekintve azt mondhassa, itt van egy lusta, ki még alszik.” (Benjamin Franklin)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás