Facility/Property management blog

Vita

Mikor jöhet el az ideje a facility management cég lecserélésének? II. rész

3. Betegség kitörése
A takarítás és a fertőtlenítés nem csak a látszatról szól. A súlyos betegségeket okozó kórokozók és vírusok, beleértve például az influenzát és a Covid-19-et is, megfelelő fertőtlenítés nélkül gyorsan, gyorsan, nagy területen terjedhetnek el. Még a por és a penész is okozhat légzési nehézséget az azokra érzékeny egyéneknél.

A tisztítás és fertőtlenítés hozzájárul ahhoz, hogy a teret biztonságossá és kényelmessé tegye a bérlők, az ügyfelek és az alkalmazottak számára. Nem elég csak heti rendszerességgel letörölni a nagy forgalmú felületeket. A norovírus 350 órát bír ki, az E coli (főleg a konyhákban található) pedig akár 500 napig is megmarad a felületeken. Egy képzett kereskedelmi takarítócég biztosítani tudja az egészséges környezet fenntartásához szükséges fejlett eszközökhöz és anyagokhoz. Az olyan eszközök, mint az elektrosztatikus permetezők és az antimikrobiális felületvédő termékek, lehetővé teszik a szakemberek számára, hogy szinte bármilyen felületet fertőtlenítsenek, és hosszan tartó védelmet biztosítanak.

Hogyan járulhat hozzá egy facility management cég a betegségek megelőzéséhez?

 – Tisztaság és higiénia fenntartása
Az FM cég gondoskodik a rendszeres takarításról és higiéniai intézkedésekről az ingatlanon. Ez magában foglalja a felületek tisztítását, a padlók fertőtlenítését, a közösségi területek rendszeres karbantartását és a WC-k és mosdók folyamatos tisztítását.

 – Megelőző intézkedések és protokollok kidolgozása
A facility management cég segíthet kidolgozni és végrehajtani megelőző intézkedéseket és protokollokat az ingatlanon. Ez magában foglalhatja a fertőtlenítő eszközök elhelyezését, a megfelelő szellőztetést, a személyes higiéniai irányelvek kommunikációját és az egészségügyi vészhelyzeti terv kidolgozását. Az ilyen intézkedések elősegítik a megelőzést és a hatékony reagálást a fertőzések esetén.

 – Légtechnikai rendszerek karbantartása
A facility management cég gondoskodik az ingatlan légtechnikai rendszereinek karbantartásáról és szűrőinek cseréjéről. Ez fontos a friss levegő beáramlásának és a levegő minőségének fenntartásához. A megfelelő szellőzés és a szűrők rendszeres cseréje segíthet megakadályozni a levegőben terjedő betegségeket.

– Egészségügyi oktatás és tudatosság
Az FM management cég feladata lehet az ingatlan bérlőinek, használóinak egészségügyi oktatása és tudatosságának növelése. A cég rendelkezhet kommunikációs csatornákkal, ahol egészségügyi tippeket, útmutatókat és információkat oszthat meg. Ez lehet elektronikus hírlevél, plakátok, kihelyezett táblák vagy akár online fórumok. Az ilyen tájékoztatások segítenek az embereknek megérteni a megfelelő higiéniai gyakorlatokat és a betegségmegelőzés fontosságát.

– Kézfertőtlenítők és higiéniai eszközök biztosítása
A facility management cég gondoskodhat arról, hogy az ingatlanon megfelelő mennyiségű kézfertőtlenítő és egyéb higiéniai eszköz álljon rendelkezésre. Ez magában foglalhatja a kézmosó helyek kialakítását, a fertőtlenítők kihelyezését, a szappanok és papírtörölközők rendelését. Az ilyen eszközök elérhetősége és könnyen hozzáférhetővé tétele ösztönzi az embereket a megfelelő higiéniai gyakorlatok betartására.

 – Bérlők és dolgozók egészségének figyelése
A facility management cég figyelemmel kísérheti a bérlők és dolgozók egészségét az ingatlanon. Ez lehetővé teszi az esetleges fertőzéses esetek korai felismerését és megfelelő intézkedések meghozatalát. Például lehetőség van a testhőmérséklet mérésére vagy egészségügyi kérdőív kitöltésére az ingatlanba történő belépéskor.

4. A biztosítási díjak növekedése
Amennyiben kiszervezi a létesítménygazdálkodási feladatokat, beleértve a gondnoki teendőket is, akkor nem igazán kell stresszelnie a megnövekedett biztosítási költségek miatt. Ez azért van, mert az FM-cégnek meg kell védenie Önt az esetleges kártérítési kötelezettségektől. Egy professzionális üzemeltető és takarítói cégnek rendelkeznie kell olyan üzleti biztosítással, amely mindent fedez a vegyszerek okozta károktól a dolgozók kártérítéséig.

Biztosan jó, ha az FM-cége rendelkezik ezekkel a biztosításokkal, de az is megfontolandó, ha egyenes megköveteli meglétüket:

– Általános felelősségbiztosítás: Olyan ügyfeleknek, szállítóknak és harmadik feleknek fizet, akik vagyoni vagy testi kárt szenvednek el.

– Munkavállalói kártérítési biztosítás: Azon alkalmazottak egészségügyi számláit fedezi, akik megsérülnek vagy megbetegednek a munkájuk során.

– Vagyonbiztosítás: Az üzleti épületek, berendezések és egyéb eszközök javítására vagy cseréjére terjed ki tűz és bizonyos természeti katasztrófák vagy betörés után.

– Gépjármű-biztosítás: Kifizeti a tulajdon javítását vagy cseréjét, valamint esetleg az orvosi költségeket, ha a vállalati járművek közúti balesetet szenvednek.

5. Az állásidő növekedése és a nyereségesség csökkenése‍
Az ellátási lánc létesítményeiben fellépő fennakadások (akár a kormányzati előírások be nem tartása, az alkalmazottak sztrájkja, az alkalmazottak távolléte, sérülései és az áruk mozgatásának képtelensége miatt) késedelmes termékszállítást eredményezhetnek.

A gyártóknak versenyelőnyt kell kiépíteniük azáltal, hogy minimális zavar történik az üzemükben, raktárukban, teljesítési központjukban vagy szállítási hálózatukban. A kereskedelmi takarítás és a minőségi létesítménygazdálkodás segít biztosítani az optimális hatékonyságot.

A munkatársak megbetegedése vagy éppen súlyosan befolyásolja a futó projektek befejezésének képességét. Ráadásul az alkalmazottak egészségének megőrzése az Ön felelősségének része. A hibridebb munkarendre való átállással (a hét egy részében távolról, home office-ból másik részében pedig az irodában kell dolgozni), az alkalmazottaknak motiváltnak és komfortosnak kell érezniük magukat az otthonukon kívüli munkavégzésben.

A CIRCADIAN cég felmérése szerint az amerikai munkaadók évente átlagosan 3600 USD-t veszítenek az órabéres és 2650 USD-t a havibéres munkavállalók távolléte miatt. Az Egyesült Államok Betegségellenőrzési és Megelőzési Központja (CDC) tanulmánya konzervatívabb dolgozónkénti becslést adott, de így is 225,8 milliárd dollárra becsülte a krónikus távollétből eredő termelékenység-csökkenés országos összköltségét. A munkavállalói hiányzások egyik fő okát az egészségügyi problémák okozzák, amelyek az Integrated Benefits Institute elemzése szerint évi 575 milliárd dollárjába kerülnek az USA munkaadóinak.

Az ügyfél-specifikus igények felmérését követően például az alábbiakat teheti egy FM cég:

– Megelőző karbantartás és időszakos felülvizsgálatok
A facility management cég gondoskodhat az ingatlan rendszeres karbantartásáról és időszakos felülvizsgálatáról. Ez magában foglalhatja a gépek, berendezések, létesítmények és rendszerek ellenőrzését, tisztítását és karbantartását. A megelőző karbantartás segít az esetleges meghibásodások vagy problémák időben történő felismerésében és javításában, csökkentve ezzel az állásidőt és a hirtelen meghibásodásból eredő költségeket.

– Rendszeres ellenőrzések és figyelmeztető rendszerek
Az FM cég olyan rendszereket és érzékelőket telepíthet az ingatlanban, amelyek segítenek az esetleges problémák korai felismerésében. Ezek lehetnek például biztonsági kamerák, vízszivárgás érzékelők, tűzjelző- vagy energiamegtakarítási rendszerek. Az ilyen rendszerek segítenek időben észlelni és beavatkozni az esetleges problémákba, csökkentve az állásidőt és a károk kialakulását.

– Technológiai innovációk és automatizáció
A facility management cég kihasználhatja a legújabb technológiai fejlesztéseket és automatizációs megoldásokat az ingatlan működtetésének hatékonyságának növelésére. Ez lehet például a távvezérlésű rendszerek, az okos épületmegoldások, az energiafelhasználás monitorozása és optimalizálása vagy az automatizált karbantartási folyamatok. Az ilyen technológiai megoldások lehetővé teszik az ingatlan hatékonyabb kezelését, azonnali értesítéseket és gyors reagálást a problémákra, csökkentve ezzel az állásidőt és a költségeket.

– Rugalmas szolgáltatási szerződések és gyors reagálás
Az FM cégnek fontos szempontja, hogy rugalmas szolgáltatási szerződéseket kínáljon az ügyfeleknek. Ez lehetővé teszi, hogy az ingatlan tulajdonosai igény szerint kérjenek segítséget és szolgáltatásokat, valamint gyors reagálást kapjanak az esetleges problémákra vagy kérésekre. Ez segít minimalizálni az állásidőt és a váratlan helyzetekből eredő veszteségeket.

– Részletes jelentések és adatelemzések
A facility management cég részletes beszámolókat és adatelemzéseket készíthet, amelyek segítenek az ingatlan tulajdonosának megérteni a működési hatékonyságot, az energiafelhasználást, a karbantartási tevékenységeket és egyéb releváns mutatókat. Ez segít az időben történő beavatkozásban, a hatékonyabb tervezésben és a hosszú távú javítások tervezésében, csökkentve a nem tervezett állásidőt és a költségeket.

Az épület-tulajdonosnak és facility managereknek tehát figyelembe kell vennie például a fent említett 5 problémát és kihívást, és mérlegelniük kell, hogy a jelenlegi FM-partnerük segít-e ezek megoldásában, vagy el kell gondolkodniuk a lecserélésén. Az elégtelen kommunikáció, a szolgáltatás minőségének csökkenése, a pénzügyi hatékonyság hiánya, a technológiai képességek és az etikai-jogi problémák szintén olyan tényezők, amelyek befolyásolják az épület hatékony üzemeltetését és hosszú távú fenntarthatóságát. Az épület-tulajdonosnak az a célja, hogy olyan FM céget válasszon, amely megbízható, hatékony és magas színvonalú szolgáltatást nyújt, valamint alkalmazkodik a változó piaci környezethez és technológiai fejlődéshez. A helyes döntés meghozatalához érdemes alaposan megvizsgálni a jelenlegi FM cég teljesítményét és összehasonlítani más potenciális szolgáltatókkal, hogy az épület-tulajdonos és/vagy a property manager a lehető legjobb döntést hozhassa az ingatlanának a fenntartására és üzemeltetésére vonatkozóan. Mindenesetre mi, a Big-Hause Kft. munkatársai, ajánljuk magunkat az Ön szíves figyelmébe…

A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2023. június 13.

When is the time to replace the facility management company?

When a building owner or property manager selects and enters into a contract with a facility management (FM) company, the goal is to ensure efficient and smooth operation of the given property in the long term. The FM company is responsible for the cleaning, maintenance, guarding (etc.) of the facilities and the optimization of these processes. However, it may happen that the owners cannot rely on the commissioned company or not sufficiently to solve certain problems, and the need to replace the FM company may arise.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „Egy szürke irodaházban sem annyira nyomasztó és ordító a magány, mint amilyen egyeseknek egy vidám nyaralóhelyen lehet.” (Kordos Szabolcs)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás