Az EFCI és a UNI ajánlásai tisztítási szolgáltatások beszerzésére
Az útmutatót az Európai Tisztítóipari Szövetség (EFCI) és a UNI Europa dolgozta ki az Európai Bizottság pénzügyi támogatásával, és célja, hogy segítse a vásárlókat a pályáztatási folyamatban azáltal, hogy rávilágít a minőségi szolgáltatások választásának előnyeire. Mivel a tisztítási, tisztítás-technológiai szolgáltatási ágazat európai szociális partnerei közösen készítették el, egyedülálló megközelítést kínál a legjobb érték kiválasztásához, tükrözve a takarítási ágazat tapasztalatait. Ugyanezen okból kifolyólag ez az útmutató azt javasolja, hogy az ágazatot partnernek kell tekinteni a szolgáltatások beszerzésének folyamatában.
Ezzel az útmutatóval a szociális partnerek célja, hogy segítsenek az olvasóknak abban, hogy megértsék, hogyan vonják be és mérjék a minőségi és szociális szempontokat beszerzési folyamatukba. Míg a takarítási szolgáltatások minőségét a műszaki érdem és a szakmai felkészültség határozza meg, addig a szociális szempontok közé tartozik a kollektív szerződések és a jó foglalkoztatási feltételek tiszteletben tartása. Mind a minőségi, mind a társadalmi szempontok ugyanannak az éremnek a két oldalát képviselik. Ha ezeket nem vesszük figyelembe, akkor valószínűleg a vállalatok közötti tisztességtelen verseny és a munkavállalók szociális dömpingje lesz a szabály.
A 48 oldalas dokumentum releváns fejezeteinek fordítását a BIG-HAUSE Kft. részletekben teszi közzé, kezdve napjaink egyik legégetőbb kérdésével, a szolgáltatás minőségének garantálásával és ellenőrzésével, már az ajánlatkérés során is.
Legjobb érték kiválasztása
Útmutató magán- és közszervezetek számára
Tisztítási szolgáltatásokra vonatkozó szerződések megítélése
Az Európai Tisztítóipari Szövetség (EFCI) és az UNI Europa
Selecting Best Value
A Guide for Private and Public Organisations
Awarding Contract for Cleaning Services
című dokumentumának részlete (II. rész, 24. oldaltól).
Minőségellenőrzések
A minőségi rendszerek objektív és szubjektív értékeléseken is alapulnak, amint azt fentebb kifejtettük, és különböző eszközöket használnak a minőségi szint fenntartása érdekében. Az ellenőrzések strukturált mechanizmust kínálnak az egyeztetett minőségi szint garantálására és a hiányosságok megelőzésére.
Ezért célszerű, hogy a pályázati felhívás a következőket tartalmazza:
– A belső és külső ellenőrzések gyakoriságát
– Az ellenőrzések lebonyolításának felelősségének megosztását a menedzser csapat között
– Az ellenőrzési módszereket, például a belső ellenőrzéseket általában speciálisan elkészített táblázatok használatával végzik, amelyeknek meg kell felelniük a szerződés követelményeinek.
– Rendszereket a minőségi szabványoktól lefelé történő eltéréseknek az orvoslására a lehető leggyorsabban és a minőség javítása érdekében.
– Az ellenőrzési eredmények értékelésének gyakoriságát és módszereit, annak felmérése, hogy szükséges-e szerszámok, gépek, tisztítószerek beszerzése vagy beruházása a szükséges minőségi szabványok eléréséhez
– A minőség dokumentálását, például az ellenőrzési eredmények igazolása révén
– Azokat az utasításokat, amelyekkel a vezetőknek rendelkezniük kell a minőségbiztosítási vizsgálatok elvégzéséhez.
A megrendelők minőségbiztosítási akkreditációs tanúsítványt kérhetnek az ajánlattevőktől, ha azt relevánsnak tartják.
1. táblázat
A szerződéskezelésre és a műveletekre vonatkozó minőségi kritériumok
A vezetőség/a szerződésmenedzser
– A szerződésmenedzser és a vezetői csapat felépítése, szervezettsége és képességei
– A szerződésmenedzser és a vezetői csapat szerződésspecifikus know-how-ja
– Elérhetőség
– Válaszidő
– A beavatkozás gyorsasága
Operatív tervezés
– Operatív tervezési módszertan és beosztási módszertan
– A tisztítási folyamat elindítása
– Szállítási feltételek
– Tartalék kapacitás
– Általános- és megrendelőspecifikus eljárások
– Beszámolás
– Helyszínnel és ügyféllel kapcsolatos kommunikáció
– Válasz a megrendelő speciális igényeire
– Válasz a megrendelő további kéréseire
Támogatás
– Ügyintézési, számlázási, humánerőforrás-gazdálkodási támogató szolgáltatások
Minőségbiztosítás és ellenőrzések
– Az ellenőrzések gyakorisága
– Felelősségmegosztás
– A minőségi dokumentálása
– Rendszerek a lefelé eltérő minőségi feltételek javítására
– Minőségfejlesztési rendszer
– Hogyan és milyen gyakorisággal értékeli a megrendelő a szerződés teljesítését
Egyéb kritériumok, amelyeket a megrendelő meghatároz
– Ezeket a kritériumokat indokolni kell
– A vonatkozó európai és nemzeti jogszabályok keretein belül kell maradniuk
A címlapkép forrása: Cleaningbestvalue.eu
Közzététel: 2023. május 24.
A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA
A hét idézete: „A bontás mindig könnyebb, mint az építés.” (Charlaine Harris)
A hét blog- bejegyzése: Hogyan használhatják az öt szeretetnyelvet a property managerek?
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
24 órán belül visszajelzünk Önnek!