Az EFCI és a UNI ajánlásai tisztítási szolgáltatások beszerzésére

EFCI-UNI ajánlás

Az útmutatót az Európai Tisztítóipari Szövetség (EFCI) és a UNI Europa dolgozta ki az Európai Bizottság pénzügyi támogatásával, és célja, hogy segítse a vásárlókat a pályáztatási folyamatban azáltal, hogy rávilágít a minőségi szolgáltatások választásának előnyeire. Mivel a tisztítási, tisztítás-technológiai szolgáltatási ágazat európai szociális partnerei közösen készítették el, egyedülálló megközelítést kínál a legjobb érték kiválasztásához, tükrözve a takarítási ágazat tapasztalatait. Ugyanezen okból kifolyólag ez az útmutató azt javasolja, hogy az ágazatot partnernek kell tekinteni a szolgáltatások beszerzésének folyamatában.

Ezzel az útmutatóval a szociális partnerek célja, hogy segítsenek az olvasóknak abban, hogy megértsék, hogyan vonják be és mérjék a minőségi és szociális szempontokat beszerzési folyamatukba. Míg a takarítási szolgáltatások minőségét a műszaki érdem és a szakmai felkészültség határozza meg, addig a szociális szempontok közé tartozik a kollektív szerződések és a jó foglalkoztatási feltételek tiszteletben tartása. Mind a minőségi, mind a társadalmi szempontok ugyanannak az éremnek a két oldalát képviselik. Ha ezeket nem vesszük figyelembe, akkor valószínűleg a vállalatok közötti tisztességtelen verseny és a munkavállalók szociális dömpingje lesz a szabály.

A 48 oldalas dokumentum releváns fejezeteinek fordítását a BIG-HAUSE Kft. részletekben teszi közzé, kezdve napjaink egyik legégetőbb kérdésével, a szolgáltatás minőségének garantálásával és ellenőrzésével, már az ajánlatkérés során is.

Legjobb érték kiválasztása

Útmutató magán- és közszervezetek számára
Tisztítási szolgáltatásokra vonatkozó szerződések megítélése

Az Európai Tisztítóipari Szövetség (EFCI) és az UNI Europa

Selecting Best Value

A Guide for Private and Public Organisations
Awarding Contract for Cleaning Services

című dokumentumának részlete (II. rész, 24. oldaltól).

Minőségellenőrzések

A minőségi rendszerek objektív és szubjektív értékeléseken is alapulnak, amint azt fentebb kifejtettük, és különböző eszközöket használnak a minőségi szint fenntartása érdekében. Az ellenőrzések strukturált mechanizmust kínálnak az egyeztetett minőségi szint garantálására és a hiányosságok megelőzésére.

Ezért célszerű, hogy a pályázati felhívás a következőket tartalmazza:

– A belső és külső ellenőrzések gyakoriságát

– Az ellenőrzések lebonyolításának felelősségének megosztását a menedzser csapat között

– Az ellenőrzési módszereket, például a belső ellenőrzéseket általában speciálisan elkészített táblázatok használatával végzik, amelyeknek meg kell felelniük a szerződés követelményeinek.

– Rendszereket a minőségi szabványoktól lefelé történő eltéréseknek az orvoslására a lehető leggyorsabban és a minőség javítása érdekében.

– Az ellenőrzési eredmények értékelésének gyakoriságát és módszereit, annak felmérése, hogy szükséges-e szerszámok, gépek, tisztítószerek beszerzése vagy beruházása a szükséges minőségi szabványok eléréséhez

– A minőség dokumentálását, például az ellenőrzési eredmények igazolása révén

    – Azokat az utasításokat, amelyekkel a vezetőknek rendelkezniük kell a minőségbiztosítási vizsgálatok elvégzéséhez.

A megrendelők minőségbiztosítási akkreditációs tanúsítványt kérhetnek az ajánlattevőktől, ha azt relevánsnak tartják.

1. táblázat
A szerződéskezelésre és a műveletekre vonatkozó minőségi kritériumok

A vezetőség/a szerződésmenedzser

– A szerződésmenedzser és a vezetői csapat felépítése, szervezettsége és képességei
– A szerződésmenedzser és a vezetői csapat szerződésspecifikus know-how-ja
Elérhetőség
Válaszidő
   – A beavatkozás gyorsasága

Operatív tervezés

– Operatív tervezési módszertan és beosztási módszertan
A tisztítási folyamat elindítása
Szállítási feltételek
– Tartalék kapacitás
– Általános- és megrendelőspecifikus eljárások
Beszámolás
   – Helyszínnel és ügyféllel kapcsolatos kommunikáció
   – Válasz a megrendelő speciális igényeire
   – Válasz a megrendelő további kéréseire

Támogatás

– Ügyintézési, számlázási, humánerőforrás-gazdálkodási támogató szolgáltatások

Minőségbiztosítás és ellenőrzések

– Az ellenőrzések gyakorisága
– Felelősségmegosztás
– A minőségi dokumentálása
– Rendszerek a lefelé eltérő minőségi feltételek javítására
– Minőségfejlesztési rendszer
– Hogyan és milyen gyakorisággal értékeli a megrendelő a szerződés teljesítését

Egyéb kritériumok, amelyeket a megrendelő meghatároz

– Ezeket a kritériumokat indokolni kell
– A vonatkozó európai és nemzeti jogszabályok keretein belül kell maradniuk

A címlapkép forrása: Cleaningbestvalue.eu
Közzététel: 2023. május 24.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „A bontás mindig könnyebb, mint az építés.” (Charlaine Harris)

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás