Facility/Property management blog

Minőségi takarítás

Gondolatok a megfelelő szolgáltató kiválasztásáról és az elvárt minőség rögzítéséről


A tisztítási szolgáltatások minőségi követelményeinek szerződésben történő rögzítése hozzájárul a mindkét fél számára előnyös és hosszú távú üzleti kapcsolat kialakításához. A megbízhatóság, a teljesítési garancia és az egyértelműség, amit a szerződés nyújt, mind a szolgáltató, mind a megrendelő számára előnyös, és segít a tartós és sikeres együttműködés kialakításában. S hogy az egyformának látszó szolgáltatások közül melyiket válassza ki a tulajdonos vagy a property menedzser? – ebben is segítséget nyújt a mostani blogbejegyzésünk.

A tisztítás fontos szerepet játszik az egészséges, higiénikus környezet megőrzésében. Akár kereskedelmi környezetben, például irodában vagy üzlethelyiségben, akár lakóhelyiségben, a helyiségek szennyeződéstől, portól és egyéb szennyeződésektől mentes tartása megkérdőjelezhetetlen szükséglet a létesítmények számára. Azonban nem minden takarítási szolgáltatás egyforma. Annak érdekében, hogy egy hely valóban tiszta legyen, fontos, hogy a tulajdonosok vagy a property menedzserek olyan tisztítási, tisztítástechnológiai szolgáltatást válasszanak, amely a minőséget helyezi előtérbe. A feladat nem is könnyű, hiszen Ritz Tibor szakértőnek a Nemzeti Cégtárból származó adatai szerint Magyarországon 2023-ban 5198 cég kínált takarítási szolgáltatást.

A megfelelő kiválasztásában nyújt segítséget a Cmmonline.com-on nemrégiben megjelent cikk, amely bemutat néhány olyan kulcsfontosságú tényezőt, amelyet érdemes figyelembe venni a folyamat során. A cikk szerzője, a nemzetközi tisztítóipari szövetség az ISSA Consulting részlegének igazgatója, Tim Poskin az alábbi tényezőket sorolja fel:

Megfelelő tisztítási technika és felszerelés

Az első megvizsgálandó tényező az, hogy a szolgáltató megfelelő tisztítási technikákat és berendezéseket használ-e minden felületen és burkolat-típuson. Például egy jó takarító szervezet porszívók, felmosók és mikroszálas törlőkendők kombinációját alkalmazza a szennyeződések és a por eltávolítására, ahelyett, hogy csak egyetlen eszközre hagyatkozna. Egyes szervezetek olyan tisztítóeszközöket használnak, amelyek validált termelékenységi mutatóval rendelkeznek, amely meghatározza, hogy milyen gyorsan és hatékonyan teljesítenek majd valós körülmények között.

A részletekre történő odafigyelés

Egy jó takarítási szolgáltatónak időt kell fordítania arra, hogy alaposan megtervezze a tisztítható terület minden centiméterének rendbetételét, beleértve a nehezen elérhető helyeket, például a sarkokat és a lábazatokat is. Az olyan apró részletekre is figyelni kell, mint például a lámpatestek letörlése és a pókhálók eltávolítása. Ez a részletekre való odafigyelés biztosítja, hogy a teret valóban az egészség és a higiénia érdekében tisztítsák meg, ahelyett, hogy csak a tisztaság látszatát keltenék. (Ez természetesen csak a meglévő partner esetében működik, ellenkező esetben vagy csak utólag derül ki, vagy a kiválasztási döntés előtt fel kell keresni a „jelölt” egyik szolgáltatási helyét.)

Első a biztonság

E témakörbe olyan tisztítási megoldások és berendezések használata tartozik, amelyek biztonságosak mind a takarítószemélyzet, mind az épület használói számára. A szolgáltatók lépéseket tesznek a kórokozók és baktériumok terjedésének minimalizálása érdekében, például rendszeresen fertőtlenítik a nagyforgalmú felületeket.

Tisztítási tanúsítványok

A takarítási szolgáltatás várható minősége meghatározásának egy másik módja annak ellenőrzése, hogy a szolgáltató rendelkezik-e valamilyen (minőségbiztosítási) tanúsítvánnyal, tanúsítványokkal. A minősítés feltárja a szervezet értékeit, és megerősíti elkötelezettségét a magas színvonalú takarítási szolgáltatások iránt – mindez nagyobb nyugalmat biztosíthat Önnek.

Jó hírnév

Ne felejtsen el böngészni az interneten, hogy elolvassa az esetleges véleményeket és ajánlásokat az Ön által fontolgatott takarítási szolgáltatóról, szolgáltatókról! Figyelje meg, hogy a vállalat reagált-e az ügyfelek panaszaira! Fontos, hogy olyan szervezetet keressen, amely nyitott a visszajelzésekre, és hajlandó változtatásokat végrehajtani a szolgáltatásai javítása érdekében. Esetleg lépjen is túl a cég(ek) online értékelésein, tekintse meg néhány szolgáltatási helyet személyesen is! Különösen előnyös, ha módjában áll takarítás után azonnal meglátogatni az általa, általuk kiszolgált létesítmények valamelyikét.

Erős kommunikáció

Egy jó takarító szervezet világos és nyílt kommunikációt folytat ügyfeleivel. Folyamatosan tájékoztatja őket a szolgáltatásairól, arról, hogy mit várhatnak el a takarítási folyamattól, valamint a felmerülő változásokról vagy problémákról. A folyamatos kommunikáció biztosítja, hogy az ügyfél elégedett legyen a nyújtott szolgáltatásokkal.

Amerikai szemszögből nagyjából ezek voltak a kulcsfontosságú tényezők. A szerző nem említette az árat és a költségeket, pedig – noha a kizárólag a vállalási ár alapján történő döntés tulajdonképpen „gyermekbetegségnek” tekinthető – fontos összevetni ezeket az árakat a szolgáltatások minőségével és a szolgáltató hozzáadott értékével. Ezenkívül természetesen a tulajdonos preferenciái más szempontokat is előtérbe helyezhetnek, gondoljon csak például a fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontokra (alacsony környezeti terhelésű tisztítószerek, újrahasznosított vagy biológiailag lebomló csomagolás, energiahatékony gépek használata).

Tegyük fel, hogy e szempontokat (is) figyelembe véve sikerült a megfelelő partner kiválasztása. Nézzük meg, miért fontos, hogy a takarítási szolgáltatások minőségi követelményei szerződésben, előre legyenek rögzítve!

Felelősség és következetesség

A szerződésben rögzített minőségi követelmények biztosítják, hogy mind a szolgáltató, mind a megrendelő tisztában legyenek az elvárásokkal és az elvégzendő munkával kapcsolatos kötelezettségeikkel. Ez segít a felelősség egyértelmű meghatározásában és a következetes teljesítésben.

Elvárások tisztázása

A szerződésben rögzített minőségi követelmények és azok teljesítésének mikéntje pontosítják, hogy milyen szintű takarítási szolgáltatásra van szükség, és milyen eredményeket vár el a megrendelő. Ez segít elkerülni a félreértéseket és a vitákat a teljesítés során.

Minőségbiztosítás

A szerződésben rögzített minőségi követelmények lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy strukturált módon ellenőrizze a munkáját, és biztosítsa a magas minőséget. Ez segít megőrizni a szolgáltatás egységességét és az ügyfélélményt.

Jogi védelem

Ha a szerződésben nincsenek meghatározva a minőségi követelmények, akkor a szolgáltató és a megrendelő közötti vitákban nehéz lehet eldönteni, hogy mi számít elfogadható minőségnek. A szerződésben rögzített követelmények adnak alapot a jogi védelemhez és a viták rendezéséhez.

Megbízhatóság és hosszú távú partnerség

A minőségi követelmények szerződésben való rögzítése segít megalapozni a megbízhatóságot és a hosszú távú partnerséget a szolgáltató és a megrendelő között. A biztosított minőség és az elvárások teljesítése növeli a bizalmat és hozzájárul a hosszú távú együttműködéshez.

Összességében a takarítási szolgáltatások minőségi követelményeinek szerződésben való rögzítése segít a felelősség meghatározásában, az elvárások tisztázásában, a minőségbiztosításban, a jogi védelemben és a hosszú távú partnerség kialakításában. Ezáltal javítja a szolgáltatás minőségét, az ügyfélélményt és a bizalomépítést mind a szolgáltató, mind a megrendelő számára. A szerződésben rögzített minőségi követelmények segítségével a szolgáltatók jobban tudják tervezni és végrehajtani a tisztítási feladatokat, míg a megrendelők biztosak lehetnek abban, hogy a kiválasztott megbízható szolgáltató elvégzi a vállalt kötelezettségeit. Ugyanakkor ne feledjük, hogy tökéletes, hibamentes takarítás nem létezik, szolgáltatóként a BIG-HAUSE Kft. is „csak” a szolgáltatási szintnek megfelelő lehető legjobb minőséget kínálja – és biztosítja folyamatosan!

A minőségi követelmények szerződésben történő rögzítése tehát elősegíti a hatékony kommunikációt a felek között. Egy megállapodás egyértelműen meghatározza a feladatokat, határidőket, a minőség szintjét, az esetleges kiegészítő igényeket és egyéb fontos részleteket, beleértve például egy esetleges kötbér kiszámításának módját is. Ez csökkenti a félreértésekből adódó konfliktusok kockázatát, és segít a hatékony problémamegoldásban, ha mégis felmerülnek vitás kérdések. Márpedig a napi gyakorlat megmutatja, hogy ilyen viták előfordulnak, de a legtöbbjük megelőzhető lenne, ha még jobban elterjedne a minőségi követelményeknek az írásban történő rögzítésének gyakorlata. Ez elsőre nehéz feladatnak tűnik, de az Ön segítségére lehetnek például az Európai Tisztítóipari Szövetségnek, az EFCI-nek a tisztítási szolgáltatások minőségalapú beszerzésére irányuló, cégünk jóvoltából már magyarul is hozzáférhető ajánlásai.

Megjegyezzük, hogy ebben a blogbejegyzésben kifejezetten a tisztítási szolgáltatással foglalkoztunk behatóbban, amennyiben Önt a megfelelő facility menedzsment cég kiválasztása (is) érdekli, úgy a McMorrowReports alábbi, angol nyelvű cikkét ajánljuk szíves figyelmébe.


A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2023. június 20.

Thoughts on choosing the right service provider and fixing the expected quality

Fixing the quality requirements of cleaning services in a contract contributes to the establishment of a long-term business relationship beneficial to both parties. The reliability, performance guarantee and clarity provided by the contract are beneficial for both the service provider and the customer and help to establish a long-lasting and successful cooperation. And which of the seemingly identical services should the owner or the property manager choose? – our current blog post also helps with this.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „Minden járvány ellenszere (...) a tisztaság.” (Hindi Szabó Sándor)

A vonatkozó rendeletek szerint az építőipari rezsióradíj min. 6764 Ft, a vagyonvédelmi min. 3684 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2025-ben min. 3840 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!