Facility/Property management blog

Irodaházi fitnesz

 

Bérlői kényelmi szolgáltatások


Az épülettulajdonosok és a property managerek számára a bérlői kényelmi szolgáltatások nyújtása nem csupán egy luxus, hanem egy olyan stratégia, amely hosszú távon meghatározó lehet az ingatlanuk sikerében és jövedelmezőségében. Egy olyan környezetet teremtése, ahol a bérlők elégedettek és kényelmesen érzik magukat, számos előnnyel jár minden fél számára. Megtalálásuk nagy feladat a managerek számára.

Elmúlt heti blogbejegyzésünkben az ügyfélélménnyel (az ügyfelek által egy adott szolgáltatás használata során tapasztalt érzések és élmények összességével) foglalkoztunk, amelynek kulcsfontosságú szerepe van az épületek és ingatlanok hatékony működtetésében és az ügyfelek elégedettségének és jóllétének javításában is. Annak megértése, hogy a megbízók mit akarnak igazán, és ezen igények kielégítése döntő jelentőségű a vevői hűség kialakításában és a property managementtel vagy létesítménygazdálkodással foglalkozó vállalkozások virágzásának fenntartásában.

Ugyanakkor május 1-én megjelent egy cikk a Buildings.com-on, amely a kérdéskör egy másik aspektusával foglalkozik, nevezetesen azzal, hogy 2024-ben az ingatlantulajdonosok milyen bérlői kényelmi szolgáltatásokat tudnak nyújtani, s hogyan válasszák ki a megfelelőt. Mitől aktuális ez a kérdés? A bérlői kényelmi szolgáltatások minden eddiginél fontosabbak abban a törekvésben, hogy a munkavállalók visszatérjenek az irodahelyiségekbe. Ebben nagy segítséget nyújthatnak a spekulációs ingatlanok tulajdonosai és property managerei. A bérlők kéréseitől vezérelve kereshetik a lehetőségeket az irodaházak stratégiai korszerűsítésére olyan módon, hogy növeljék egyúttal az ügyfélforgalmat (foot traffic) is.

Grant Bollman, egy ingatlanszolgáltató cég vezető munkatársa szerint

A különböző bérlők különböző kényelmi szolgáltatásokat kérnek, de a közös pont az, hogy azt akarják, hogy az alkalmazottaikat meglepje, hogy milyen robusztus a kényelmi csomag… A bérlők jelenlegi igénye a nagy csinnadrattára irányul, hogy azt mondhassák az alkalmazottaiknak: ’Gyere be az irodába. Korábban volt egy edzőtermünk és egy közös konferenciatermünk, de most már van X, Y és Z is’.

Azoknak a bérlőknek, akik úgy döntenek, hogy visszatérnek az irodába, jó okkal kell ezt megtenniük. A COVID-19 megjelenése óta az emberek rájöttek, hogy szinte bárhol dolgozhatnak, ezért más tényezőket is figyelembe vesznek, amikor úgy döntenek, hogy az Ön épületébe ingáznak nap mint nap.  Az első számú dolog, amin el kell gondolkodni az az, hogyan tehetjük zökkenőmentesebbé az irodában való munkavégzés átmenetét az otthoni munkavégzéssel szemben? Amikor otthonról dolgoznak, az embereknek minden kéznél van. A bármely tulajdonú ingatlanoknak, és a munkaadóknak is ezt kell biztosítaniuk, ugyanezt a rugalmasságot és a magánélet több szintjét. Mindez emlékeztet a 15 perces városok várostervezési koncepciójára, negyed órára van minden, ami fontos az embernek, a bank, a posta, az iskola, a templom, az élelmiszerboltok, a művészeti múzeumok, a parkok. Minél többet tudunk ezekből be vonni az épület mikrokozmoszába, annál jobban meg tudjuk teremteni a saját kis városunkat.

Kényelmi ötletek

A Business.com szerint az alábbi öt kényelmi ötlet bizonyult népszerűnek az elmúlt években. Vajon van olyan ezek között, amelyet már Ön alkalmaz vagy megvalósítható lehet az Ön épületében?

1. Pickleball pályák

A pickleball egy gyors tempójú, de könnyen megtanulható sportág, amely egyre nagyobb teret nyer Magyarországon is. A páros tollaslabdapályával megegyező méretű pályán játszott játék hasonlít a teniszhez vagy az asztaliteniszhez, de más szabályokkal. A szakértő szerint a bérlők nem feltétlenül keresik kifejezetten a pickleball (vagy más) pályákat, de segíthet megkülönböztetni az Ön épületét a piacon.

2. Edzőtermek és egészségügyi szolgáltatások

Az emberek számára a testedzésre alkalmas hely nagy vonzerőt jelent. Megspórolja azt az időt, amit egyébként azzal töltenének, hogy az irodába menet vagy onnan jövet egy külső edzőterembe mennek. A már említett Bollman szerint az esetleg már meglévő edzőtermet érdemes sportterületekkel kiegészíteni. A felső szintje koncentrálhatna az egészségre általában. Lehetne benne fallabda-lehetőség, egy fél kosárlabdapálya, vagy akár egy gyepes terület az edzéshez. A wellness-szolgáltatások nem kell, hogy megálljanak az edzőtereknél. Az orvosi rendelők és a kisebb sürgősségi ellátó helyek az irodaházak feltörekvő kiegészítői.

3. Közös tárgyaló- és coworking tér

A Jones Lang LaSalle (JLL) által nemrégiben közzétett felmérés szerint a válaszadó szervezetek 87%-a valamilyen hibrid munkamodellel dolgozik. Egyre több vállalat használja ki az adatokat a munkahelytervezéshez: a vállalatok 77%-a követi a kihasználtsági adatokat, szemben a 2017-es 55 és a 2022-es 67%-kal. Az Envoy legfrissebb kutatása szerint pedig a magas munkaterület-kihasználtsággal rendelkező szervezetek 38%-kal magasabb munkatársi megtartással és 24%-kal nagyobb bevételnövekedéssel rendelkeznek, mint azok, amelyeknél az elkötelezettségi mutatók alacsonyak.

Az irodabérlők csökkentik alapterületüket, és az egyik első leépítendő helyiség gyakran a nagyméretű tárgyaló. Ez azonban a visszájára fordulhat, ha sok alkalmazottat kell összegyűjteniük egy közös térben. Az épülettulajdonosok ezt az igényt rugalmas, szükség szerint bérelhető konferenciateremmel elégíthetik ki.

Sok ügyfél a nagyobb méretű konferenciatermeket keresi, de olyan térelválasztókkal, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kisebb szobákat hozzanak létre a csoportmunka számára (breakout room). A különböző típusú közösségi munkaterületek szintén népszerű szolgáltatásnak számítanak. Az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy nem kötődnek egy íróasztalhoz. A nappalijukban dolgoznak a kanapékon, vagy a konyhájukban a magasabb asztalokon és bárszékeken – s ilyesmit keresnek a munkahelyükön is.

Az, hogy az emberek megválaszthatják, hol dolgozzanak az épületben, az autonómia érzését is biztosítja számukra. Ezt az érzést fokozhatja, ha több, a felhasználó által vezérelhető funkciót adunk hozzá, mint például a fényerőszabályozást vagy az állítható asztalmagasságot.

4. Külső területek

A szabadtéri teraszon kialakított munka- és pihenőterek megkülönböztető jegyet jelenthetnek az ilyen lehetőséggel rendelkező épületek számára. Az ezekre a területekre nyíló kilátás a belső tereket is feldobhatja.

A Buildings.com egy másik cikke szerint egy ilyen megoldás lehet a városi farm is, egy fenntartható mezőgazdasági megoldás, amely lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak a bérlők elkötelezettségének és az ingatlan értékének növelésére valamint a helyi közösségek szolgálatára. Ezt a területet háztetőtől a földszintig bárhol ki lehet alakítani. A kültéri telepítésekhez legalább napi hat óra napfényre van szükség, vízvételi lehetőséggel kell rendelkeznie, s egy kertésznek is meg kell tudnia közelítenie.

5. Rágcsálnivalók és étkezési lehetőségek

Az irodai dolgozók az elmúlt néhány évben szabad kezet kaptak az otthonukban elérhető rágcsálnivalók és italok felett. Az épületek tulajdonosai uralhatják ezt a területet azzal, hogy snackbárokat, éttermeket és italok széles választékát kínálják, többet annál, amit egy otthonról dolgozó meg tud valósítani magának. Van hová fejlődni, hiszen a Newfoodmagazine.com által irodai dolgozók körében nemrégiben végzett felméréséből kiderült, hogy a munkahelyi ételválaszték hiánya összefügg az elégedetlenséggel. Öt irodai dolgozóból kettő arról számolt be, hogy hetente legalább kétszer ugyanazt fogyasztja, és 50%-uk elégedetlen az ebédjével. Az adatok azt mutatják, hogy a dolgozók nem a megszokás vagy az adott étel iránti szeretet, hanem a rendelkezésre álló egyéb lehetőségek hiánya miatt választják a „bevált” ebédet. Ez még inkább alátámasztja, hogy az üzleti vezetőknek keményebben kell dolgozniuk a választék biztosításán, hogy a dolgozók elégedettek és következésképpen motiváltak maradjanak.

Az Eisberg idén először életre hívott Színes Tálak Kutatása pedig fényt derített néhány meglepő hazai trendre a munkahelyi vagy otthoni munka során a napközbeni étkezéssel kapcsolatban. Például a válaszadók közel fele (45%) nap mint nap tapasztalja, hogy az egészséges táplálkozás javítja a munkahelyi teljesítményét. 59% otthonról vitt ételt eszik a munkahelyén. Ez a trend különösen a nők körében (65%) érvényesül.

Milyen szolgáltatások a legjobbak az Ön épületének?

A legjobb kényelmi szolgáltatás az, amely megkülönbözteti Önt a környéken található hasonló épületektől, de vannak más tényezők is, amelyek meghatározzák, hogy az épületnek milyen irányba kell mennie. Melyek azok a tényezők, amelyek segíthetnek Önnek megkülönböztetni a kötelező és a kellemes dolgokat?

1. Költségek

Nem meglepő módon a költségeknek van a legnagyobb hatása a kényelmi lehetőségekre.

2. Rendelkezésre álló terület

Minden egyes négyzetméter, amelyet olyan kényelmi funkcióra használunk, olyan terület, amelyet nem tudunk bérlőnek kiadni. Komoly megfontolás és számítás tárgya, hogy Ön elvesz-e olyan területet, amelyet már elkülönített az épületben a kényelmi szolgáltatások számára, hogy átalakítsa vagy megváltoztassa a kényelmi szolgáltatást, vagy pedig olyan területet vesz el, amely egyébként bérelhető lenne, és azt alakítja át kényelmi területté.

3. Demográfiai adatok

Ha van az ingatlanban egy ügyvédi iroda, akkor annak van egy bizonyos típusú ügyfélköre. Ez lehet vállalati ügyfél vagy egy baleseti sérülést elszenvedett személy. Kialakult egy közönség, amelyik ki-be jár az épületbe. Mi vonzza őket? Kik a bérlők, és mi szólítja meg őket?

4. Helyszín

A helyszín óriási jelentőséggel bír. A cikkben megszólaltatott egyik szakértőnek például volt egy ügyfele, akinek egy egész épületet csináltak, és egy hatalmas tornatermet építettek be. Az ügyfélé a zuhanyzók, az öltözők és a tornaterem. Ez hatalmas elkötelezettség, de ez a helyzeten alapul – mi van a közelben és mi nincs. Ha az ingatlan rendelkezik valamivel, ami nincs a közelben, akkor az a kényelem, amit az ügyfél szeretne (vagy várhatóan szeretni fog).

5. Bérlés

Győződjön meg róla, hogy a kényelmi csomagja összhangban van a négyzetméterenkénti árral! Amennyiben egy jól felszerelt épülettel rendelkezik, a bérleti díjakat a legmagasabbak közé lőheti be, de a felszereltségnek jobbnak kell lennie, mint mindenki másénak, akivel versenyzel. Viszont, ha nem kínál kényelmi szolgáltatásokat, akkor a lehető legalacsonyabbra kell tenni az árat.

6. Személyzet

Ki vezeti a létesítményt? Valamely kollégája? Megvan-e a kapacitása és a know-how-ja az ilyen típusú terek takarítására és üzemeltetésére? Ha nem, akkor talán érdemes kiszervezni valakiknek, akik megfelelően tudják üzemeltetni. Talán éppen a BIG-HAUSE Kft-nek…


A címlapkép forrása: Freepik.com
Közzététel: 2024. május 14.
© Kérjük a szerkesztőségeket, hogy bejegyzésünk átvételekor hitvatkozásként jelöljék meg (linkkel) a Property/Facility Management Blog-ot és/vagy a BIG-HAUSE Kft-t!

Tenant amenities

For building owners and property managers, providing tenant amenities is not just a luxury, but a strategy that can make a difference to the long-term success and profitability of their property. Creating an environment where tenants feel satisfied and comfortable has many benefits for all parties. Finding them is a big task for managers.

BIG-HAUSE Kft.

A SIKERES MUNKAHELYEK GONDOS GAZDÁJA

A hét idézete: „Láss a munkához, mihelyt a nap felkelt, nehogy a nap a földre tekintve azt mondhassa, itt van egy lusta, ki még alszik.” (Benjamin Franklin)

Az ÉKM-rendelet szerint az építőipari rezsióradíj min. 5856 Ft. A MATISZ ajánlása alapján az irodai takarításé 2024-ben min. 3629 Ft. Mi ehhez tartjuk magunkat...

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

24 órán belül visszajelzünk Önnek!

Kérjük, hogy fogadja el a jobb felhasználói élmény érdekében alkalmazott sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás